Islam har fået klar besked

Af Torben Steno 108

Der er næppe en eneste muslim i Danmark, der ikke er klar over, at islam er alt andet end velset blandt majoriteten af danskerne. Det er formentlig også kun ganske få, der ikke har opdaget, at de internationale konventioner er blevet finkæmmet for at finde og udnytte enhver mulighed for at indføre en slags legal diskrimination.
Næsten alle ved, at ethvert nyt lovinitiativ først og fremmest skal mætte et legitimt folkeligt behov for at manifestere, at islam som religion er uønsket. Dernæst kommer signalet om, at integration nu i højere grad skal nås gennem tvang.
Der er heller næppe nogen danske muslimer, der ikke er klar over, at den lige vej til accept og anerkendelse uden for egne rækker går via en nærmest total afskrivning af egen kultur og religion. Gerne med en tilslutning til synspunktet om, at islam aldrig burde have fundet fodfæste i Europa.
Selv blandt begejstrede multikulturalister er forestillingen om muslimer som blot endnu en strålende farve på paletten falmet. Hverken Alternativet eller de Radikale vover længere at tale varmt om islam.
Alle, inklusive de arme mennesker, der her i Danmark er fostret op på muslimsk modermælk, er totalt udmattet af 30 års mislykket integration, uendelige konflikter og debatter. Ingen er i tvivl om, at minimering af islams indflydelse i Danmark har højeste prioritet blandt et stor flertal i Folketinget.

De naive forestillinger om vellykket integration via kurser, dialog og dansk pædagogik er jo for længst skrevet i glemmebogen. Det endda blandt mange af dem, som velmenende og professionelt gjorde forsøget.
Alligevel topper islam, integrationsproblemer og flygtningekrisen den folkelige politiske dagsorden. Forestiller vi os, at problemerne helt kan løses, uden at vi skal tage metoder i brug, som end ikke er stuerene hos Nye Borgerlige? Er der virkelig grobund for så rabiate forslag som dem, Pernille Vermund kommer med, der vil gøre Danmark til et konventionsbrydende foregangsland? Kan vi ikke pænt vente på, at vi i fællesskab med vores europæiske allierede får tilpasset de internationale konventioner til nutidens tragiske virkelighed?
De to nylige valgresultater i Tyskland og Østrig vidner jo om, at vi danskere langtfra er alene. Ligesom hos os er de gamle magtpartier blevet tvunget til at slippe berøringsangsten og er begyndt at lytte til de brede massers bekymringer. Bare rolig, det er og bliver ikke nemmere at være muslim i Europa.
På sigt kan man håbe, at det gør både AfD i Tyskland, FPÖ i Østrig og NB i Danmark overflødige, så andre vigtige politiske spørgsmål kan rykke højere op på den folkelige politiske dagsorden.
Hvordan skal vi indrette vores samfund, når den næste bølge af teknologiske fremskridt og forandringer for alvor slår igennem? Tvinger robotterne os til at indføre en form for borgerløn? Er der andre end robotternes ejere, der skal have del i det overskud, de genererer? Hvem har ret til det evige liv?
Det kunne være interessant at se udfaldet af et folketingsvalg, hvor den slags problematikker påvirkede vores stemmer. Det er faktisk ret vigtigt, fordi fremtiden hurtigt kan løbe fra os uden, at vi har gjort vores demokratiske indflydelse gældende på den.

108 kommentarer RSS

  1. Af niels peter lemche

    -

    Stærkt indlæg, og I har ret i det meste.

    Som min IT-søn siger: Om 20 åre er 70% af de job, vi kender idag, forsvundet. Det er en kolossal udfordring.

    Jeg vil jo gerne personligt undgå jernbanevognene gegen Ost. På den anden side skal problemet inddæmmes. Metoder? Stok eller gulerod eller begge dele? Stokken: I unge af udenlandsk afstamning skal ikke regne med at blive til noget som helst i vort samfund, så længe I forbliver muslimer, i hvert fald religiøse sådanne — kort og klart. Gulerod: Vi får brug for jer, mest i omsorgsfagene; men først må i rette ind efter stokken.

    Hvad vil en ung af indvandrerafstamning så gøre? Tage ud i verden? Men faktisk er der ved at være lukket for dem overalt. Der er nok ingen muslimske lande, der nu efter IS’s vanvidsaktioner rundt om i den muslimske verden vil se med glæde på europæiske muslimer, der kommer til dem, .

  2. Af niels peter lemche

    -

    Stærkt indlæg, og I har ret i det meste.

    Som min IT-søn siger: Om 20 åre er 70% af de job, vi kender idag, forsvundet. Det er en kolossal udfordring.

    Jeg vil jo gerne personligt undgå jernbanevognene gegen Ost. På den anden side skal problemet inddæmmes. Metoder? Stok eller gulerod eller begge dele? Stokken: I unge af udenlandsk afstamning skal ikke regne med at blive til noget som helst i vort samfund, så længe I forbliver muslimer, i hvert fald religiøse sådanne — kort og klart. Gulerod: Vi får brug for jer, mest i omsorgsfagene; men først må i rette ind efter stokken.

    Hvad vil en ung af indvandrerafstamning så gøre? Tage ud i verden? Men faktisk er der ved at være lukket for dem overalt. Der er nok ingen muslimske lande, der nu efter IS’s vanvidsaktioner rundt om i den muslimske verden vil se med glæde på europæiske muslimer, der kommer til dem, .

  3. Af Maria Due

    -

    “Forestiller vi os, at problemerne helt kan løses, uden at vi skal tage metoder i brug, som end ikke er stuerene hos Nye Borgerlige?”

    Nej.

    “Er der virkelig grobund for så rabiate forslag som dem, Pernille Vermund kommer med, der vil gøre Danmark til et konventionsbrydende foregangsland”

    Ja.

    “Kan vi ikke pænt vente på, at vi i fællesskab med vores europæiske allierede får tilpasset de internationale konventioner til nutidens tragiske virkelighed?”

    Nej, vi har allerede ventet alt for længe, men det er med størst sandsynlighed det, der komme til at ske.

    Tak for indlægget.

  4. Af Flemming Lau

    -

    Gode overvejelser! Hvis man skal indføre borgerløn, skal det være efter opgøret med Islams stilling i samfundet! Vedrørende indføringen af robotter så er det en altså noget af en investering, og mig bekendt er der stadigvæk ingen robot der fx kan hamle op med en dygtig slagteri arbejder.

  5. Af Gert Hansen

    -

    ‘Der er nok ingen muslimske lande, der nu efter IS’s vanvidsaktioner rundt om i den muslimske verden vil se med glæde på europæiske muslimer, der kommer til dem, .’

    Næh, heller ikke i ikke-muslimske lande. Bortset fra Sverige og et par andre vesteuropæiske lande, måske. Man kan vel konkludere, at resten af verden har rottet sig sammen imod muslimer. Hvis man altså er muslim.

    I øvrigt en udmærket artikel. Hvilket ’sigt’ Steno opererer med fremgår ikke. Det bliver næppe i hans tid, kan man vist roligt fastslå.

  6. Af Svend Jensen

    -

    Jeg er ked af, at måtte yderligere ‘opmuntre’ blogholderne. Muslimernes folkevandring er kun begyndelsen, desværre. Det halve Afrika har sat sig i bevægelse nordpå med beslutsomhed – dets fattige har intet at tabe.
    Bemærk venligst, at jordens befolkning talsmæssigt er ved at eksplodere lige i hovedet på os selv – medens de såkaldte ansvarlige politikere distræt kigger uinteresseret ud af vinduet.
    Antallet begynder mere og mere at betyde alt. Det er ikke mere kun en høflighedsfrase, som politikerne kan fyre af, for at kaste en luns indrømmelse for de vilde protesterende
    Hvis EU således ikke snart får fast kontrol over de ydre grænser, kommer Europa forudsigeligt til at blive den seneste udgave af Romerriget i folkevandringstiden. Det bliver som dengang interessant at studere de mange folkeslag, når de trasker igennem Europa fra øst og syd mod vest og nord i gigantiske hobe. Ren multikulti.
    Folkevandringstiden omkring 400-600 tallet gav anledning til et mørkt halvt årtusinde i Europas historie; kunst og kultur stagnerede voldsomt og kun langsomt slæbte europæerne sig ud af mørkets halve millennium. Er det den fremtid politikerne har forberedt for os?

  7. Af Gert Hansen

    -

    ‘Der er næppe en eneste muslim i Danmark, der ikke er klar over, at islam er alt andet end velset blandt majoriteten af danskerne.’

    Skriver Steno.

    Jamen, det kan da ikke undre nogen. Man kan kun undre sig over, at der skulle gå over 30 år før det begyndte at dæmre. Som dansk og muslimsk kulturer er i vore dage, kan man dårligt forestille sig større modsætninger. Blot tænk på alkohol, svinekød, spil og sex. Hvordan havde man tænkt sig, at der skulle opstå harmoniske forhold? Hvordan havde man tænkt sig, at demokratiske frie samfundsforhold kunne bibevares? HVIS man har tænkt, hvad er det så gået ud på?

  8. Af Henrik Nebelong

    -

    Sympatisk hvad Steno siger. Men alt for optimistisk. Mellem en fjerdedel og halvdelen af befolkningen er pro indvandring og pro multikulturalisme. Tyrkiet er helt bevidst i gang med at kolonisere Europa. Og vi reagerer som indianerne på europæernes ankomst til Amerika. Alene demografien taler for, at det kommer til at gå os som dem. Vores politikere i Enhedslisten, SF, Alternativet, De Radikale og langt ind i Venstre og Socialdemokratiet vil aldrig tage de nødvendige skridt for at standse indvandringen fra islamiske lande totalt, og det samme gælder de store partier i Tyskland, Frankrig, Italien osv. De ser islam som en fin ting – en religion – ikke som et religiøst begrundet politisk system. (For en ordens skyld: Jeg mener stadig, at de tilhængere af islam, der nu engang er i vore lande skal have samme rettigheder som alle andre). Men indvandringen burde standses, det bliver den bare ikke.
    Venlig hilsen
    Henrik Nebelong

  9. Af Henrik Nebelong

    -

    Sympatisk hvad Steno siger. Men alt for optimistisk. Mellem en fjerdedel og halvdelen af befolkningen er pro indvandring og pro multikulturalisme. Tyrkiet er helt bevidst i gang med at kolonisere Europa. Og vi reagerer som indianerne på europæernes ankomst til Amerika. Venligt og hjælpsomt. Alene demografien taler for, at det kommer til at gå os som dem. Vores politikere i Enhedslisten, SF, Alternativet, De Radikale og langt ind i Venstre og Socialdemokratiet vil aldrig tage de nødvendige skridt for at standse indvandringen fra islamiske lande totalt, og det samme gælder de store partier i Tyskland, Frankrig, Italien osv. De ser islam som en fin ting – en religion – ikke som et religiøst begrundet politisk system. (For en ordens skyld: Jeg mener stadig, at de tilhængere af islam, der nu engang er i vore lande skal have samme rettigheder som alle andre). Men indvandringen burde standses, det bliver den bare ikke.
    Venlig hilsen
    Henrik Nebelong

  10. Af Mehmet Sami Gür

    -

    Torben Steno citerer følgende:

    “Islam har fået klar besked”.

    Det er muligt, men Islam har ikke svaret rigtigt endnu. Dvs. det er ikke engang begyndelsen…

    Men Koranen giver en klokkeklar besked om den nære fremtid:

    “De ønsker at slukke Guds lys med deres mund, men Gud vil af hele sin vilje fuldkommengøre sit lys, selvom de vantro hader det.”
    Koranen 9/32

  11. Af Gert Hansen

    -

    Henrik Nebelong:

    Jeg er desværre enig. Intet vil blive gjort for at ændre på udviklingen.

    Istdet ’spiser’ politikerne og pressen folk af med at snakke i ugevis om et ‘burkaforbud’. Som om et sådant ændre noget. Men det er noget vi alle, først og fremmest politikerne, kan forstå. Det er enkelt og ligetil så alle kan være med, og noget enhver have en mening om. Så går der tid med det, nogle politikere viser handlekraft, og de vanskelige virkelige problemer lader man ligge. De forsvinder ikke, og vokser sig kun større. Hvem skal løse dem?

  12. Af niels peter lemche

    -

    HENRIK NEBELONG, så mange tyrkere er der vist ikke i verden. Desuden er fødselsraten i Tyrkiet 2,1 pr kvinde. Så det kommer til at tage sin tid.

  13. Af Allan Hansen

    -

    Must see!

    Walid Shoebat er ex muslim og gammel PLO terrorist!
    Han har skrevet bogen ” Why we want to KILL YOU!!!

    https://youtu.be/nkmkIPvdMIw

  14. Af Jens M Andersen

    -

    “…Selv blandt begejstrede multikulturalister er forestillingen om muslimer som blot endnu en strålende farve på paletten falmet. Hverken Alternativet eller de Radikale vover længere at tale varmt om islam….”
    Jeg er ikke enig i den konstatering, jeg mener fortsat at hverken de Radikale eller Alternativet har erkendt noget som helst, tillige med Enhedslisten!
    Vi venter fortsat på at herboende muslimer skal tage et opgør med deres medbragte kultur som er baseret på koranen, dette opgør ser vi ikke, gad vide om det kan ske? jeg tror det desværre ikke, eftersom definitionen på at være muslim vist er at acceptere Muhammeds ord til punkt og prikke. Jeg anerkender at visse “vestlige muslimer” de facto lever som ikke-muslimer, dvs at de accepterer homoseksualitet, kvindefrigørelse, ægteskaber som ikke er arrangementer, men prisen for frafald, prisen for åbenlyst at tage afstand med dette uforfalskede rædselsregime, som ikke er reformeret i 1500 år, er tilsyneladende udstødelse og undertiden døden. Skikkelser som Salman Rushdie, Ayaan Hirsi Ali og Jaleh Tavakoli må leve med trusler fra tilbagestående mennesker der ikke erkender at religion er konstrueret. Jeg finder det også påfaldende at mens en iransk skakmester må flage om til amerikansk statsborger for at spille sit skakspil uden tørklæde, så fremhæves tørklædet af vestlige politikere som et frit valg, et liberalistisk gode, det er en besynderlig leflen for en kultur der undertrykker individet. Selv den danske homoseksuelle Abdel har jo sine vanskeligheder ved at være rigtigt moderne, han fastholder hårdnakket at han stadigvæk er muslim, hvorfor mon? Men godt forsøgt, jeg sætter normalt pris på dine indlæg, men selv en Steno har åbenbart sine begrænsninger. Samtidig fastholdes et billede af eksempelvis Søren Espersen som værende nazist, til trods for at Søren Espersen er jødisk gift, ligeså fremhæves Den danske Forening som værende en nazistisk organisation til trods for at flere af medlemmerne historisk har været af jødisk afstamning, berøringsangsten er ikke borte, deportation bliver måske sidste udvej, men jeg leder da fortsat i min humanistiske redskabskasse efter løsningsmodeller til at få muslimerne til at opgive deres klanstrukturer og vitterligt træde ind på scenen som individer, danskere, europæere.
    Kan det, gennem generationer, ja århundreder, og gennem verbale, såvel som blodige kampe erhvervede europæiske moderne livssyn ikke indfinde sig…må vore veje skilles, konventioner og tilkendt statsborgerskab underordnet.

  15. Af Thomas Nielsen

    -

    MEHMET SAMI GÜR illustrerer på fornem vis problemets omfang og dybde: Muslimerne ønsker, med Koranen i hånden, at omstøde den danske samfundsorden og indføre kalifatet, det totalitære religiøse samfund. Islamisk Stat på dansk jord. Nørrebro udbredt til hele landet.
    Der er med andre ord ingen venlige og behagelige løsninger eller kompromisser: Det er dem eller os. Alt andet er falsk tale.

  16. Af Henrik Nebelong

    -

    Rigtigt – lige nu. Men hvad med de afrikansk-muslimske fødselstal? Og hvad med den overmagt som radikale voldsberedte mindretal altid besidder i forhold til den fredelige majoritet? Andet kunne også nævnes.
    Venlig hilsen
    Henrik Nebelong.

  17. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt apropos – “Islam har fået klar besked” – rart at se en Berlingske blogger der tager bladet fra munden og kalder en spade for en spade, og islam / muslimer for et problem. Alt det hjernedøde ævl om integration og assimilation har ingen gang på dansk jord., hvad muslimer angår. Muslimer ønsker segregation – udskillelse i parallelsamfund og ghettoer – og det kan et demokratisk retssamfund selvsagt ikke leve med. Det danske arbejdsmarked kan selvsagt heller ikke leve med en flok muslimske kvinder i forskellig religiøs uniformering. Hvorfor skal danske skatteydere betale for folk, der sætter sig selv udenfor arbejdsmarkedet?

  18. Af Poul Gottlieb Jacobsen

    -

    Vel skrevet og det er jo denne maade at saette tingene op som man skulle forvente af de folkevalgte gjorde. Men nej disse har altid et andet maal med at blive politikere, og ikke at saette tingene i rette lys og faa en dialog om det paa en saadan opsaetning.

    Godt indlaeg og maa der blive flere af disse, saa hele dialogen kunne blive mere voksen og ikke politiker fnider.
    Tak/PGJ

  19. Af Niels Mortensen

    -

    Steno skriver:
    “…Selv blandt begejstrede multikulturalister er forestillingen om muslimer som blot endnu en strålende farve på paletten falmet. Hverken Alternativet eller de Radikale vover længere at tale varmt om islam….”

    Jeg er ikke enig i den konstatering, jeg mener fortsat at hverken de Radikale eller Alternativet har erkendt noget som helst, tillige med Enhedslisten! Religiøse minoriteter fremhæves fortsat som værende ukrænkelige.
    Vi venter fortsat på at herboende muslimer skal tage et opgør med deres medbragte kultur som er baseret på koranen, dette opgør ser vi ikke, vi ser dem hente deres klan i hjemlandet, vi ser en afvisende kultur, gad vide om det kan ske, er det overhovedet i muslimernes interesse?
    jeg tror det desværre ikke,
    eftersom definitionen på at være muslim vist er at acceptere Muhammeds ord til punkt og prikke.
    Jeg anerkender at visse “vestlige muslimer”, de facto, lever som ikke-muslimer, dvs at de: accepterer homoseksualitet,
    kvindefrigørelse,
    ægteskaber som ikke er arrangementer,
    MEN prisen for frafald, prisen for åbenlyst at tage afstand fra dette uforfalskede rædselsregime, som ikke er reformeret i 1500 år, er tilsyneladende fortsat:
    udstødelse og undertiden døden.

    Skikkelser som Salman Rushdie,
    Ayaan Hirsi Ali og Jaleh Tavakoli
    …må leve med trusler fra tilbagestående mennesker der ikke erkender at religion er konstrueret, ja, mennesker som endda hidser sig vældigt op over at nogen tør udfordre
    “TEKSTEN”
    Jeg finder det også påfaldende at mens en iransk skakmester må flage om til amerikansk statsborgerskab for at spille sit skakspil uden tørklæde, så fremhæves tørklædet af vestlige politikere som et frit valg, et liberalistisk gode, det er en besynderlig leflen for en kultur der undertrykker individet.
    Selv den danske homoseksuelle Abdel har jo sine vanskeligheder ved at være rigtigt
    (bekendende) moderne, han fastholder hårdnakket at han stadigvæk er muslim, hvorfor mon?
    Men godt forsøgt, jeg sætter normalt pris på dine indlæg Torben, men selv en Steno har åbenbart sine begrænsninger i berøringsangstens tegn, Du kridter dog banen meget godt op, beskriver hvordan danskerne har det.
    Dette vedrører ikke så meget hvad Du skriver, men er nogle facts om debatten herhjemme:
    Et billede af eksempelvis Søren Espersen som værende nazist fastholdes fortsat, til trods for at Søren Espersen er jødisk gift, ligeså fremhæves Den danske Forening som værende en nazistisk organisation til trods for at flere af medlemmerne historisk har været af jødisk afstamning, berøringsangsten er ikke borte, deportation bliver måske sidste udvej, den bløde form for etnisk udrensning kan man kalde det, men jeg leder da fortsat i min humanistiske redskabskasse efter løsningsmodeller til at få muslimerne til at opgive deres klanstrukturer og vitterligt træde ind på scenen som individer, danskere, europæere…
    Kan det, gennem generationer, ja århundreder, og gennem verbale, såvel som blodige kampe erhvervede europæiske moderne livssyn ikke indfinde sig hos vore nye statsborgere…må vore veje skilles, statsborgerskabet frakendes, konventioner og tilkendt ditto underordnet. Det gælder rigets sikkerhed…

  20. Af Jesper Lund Lund

    -

    Hvor meget direkte indflydelse har islam på den politik, der føres i Danmark og i andre europæiske lande? Ingen! Der er nogle få muslimske politikere, men de fører ikke just muslimsk politik.

    Islam har indirekte indflydelse på,den førte politik. Det kommer f.eks. til udtryk i den kommende tåbelige maskeringsforbudslov.

  21. Af jens Petersen

    -

    Meget interessant at en sådan artikel kommer fra en ældre blogger der har stemt på både Radikale og Alternativet!

    I al enkelhed så er vi nødt til at sikre at vi de muslimer der vil være i et land som Danmark tager sæder og normer til sig og ikke blot er en 5. kolonne der lever af byttedyret. Det er skræmmende at Erdogans styre financierer og har ret til at drive 29 moskeer, specielt givet den politik han står for. Vi er som nation nødt til at se meget alvorligt på det og få denne form for invasion med barnevogne og arrangerede ægteskaber stoppet.

  22. Af Jan Johansen

    -

    Du er forhåbentlig ikke så naiv, Torben Steno, at du tror, at det er nok at gi’ klar besked til en ideologisk religion? Det er menneskene bag, vi skal ha’ i tale, men det bli’r nok svært. De har en helt anden dagsorden og helt andre metoder, som vi godt nok kender fra vores egen historie sådan ca. 500 år tilbage eller mere. Se blot på, hvordan den vestlige verden er ved at blive rendt over ende af flere og flere muslimer, der absolut ikke har til hensigt at tilpasse sig vores orden. De tror fuldt og fast på, at det som er skrevet ned i Koranen er en lov, som de haver at rette sig efter, og det uanset hvad der står. Ingen overvejelser om hvorvidt det, der står, nu også er rimeligt at efterleve. De mest ekstreme tilhængere, som også har fundet vej til Danmark, er relativt store grupper, som tilslutter sig Hizb ut Tahrir. De mener helt alvorligt, at vi også skal efterleve deres lovreligion, og kan vi ikke finde ud af det i dag, så skal de nok lære/indpiske os det i morgen. På den baggrund er det da ikke så underligt, at højredrejningen får større og større fodfæste i flere og flere europæiske lande, herunder Danmark!

  23. Af Henrik Clausen

    -

    Naturligvis skal vi ikke bare bryde de konventioner, der forhindrer os i at beskytte vores land, vores demokrati og vores friheder. Vi skal fratræde dem, så vi igen kan være herrer i eget hus, og foretage os der nødvendige.
    Og det nødvendige er at standse og fjerne enhver form for Sharia-lov i Danmark.

  24. Af Jesper Lund Lund

    -

    Hvor islamiseret er Danmarks herskende klasse, dvs. kunstmalere, forfattere, filminstruktører, skuespillere, musikere, dansere, fotografer, it-folk, teknologer, mediefolk, arkitekter, lærere, naturvidenskabsfolk, virksomhedsledere, finansfolk, jurister, læger og ikke mindst politikere?

    0% procent!

    Den af nogle forventede muslimske magtovertagelse lader vente på sig!

  25. Af Soren Majgaard

    -

    Nej TORBEN Steno,
    Muslimerne har Ikke fået klar besked, for den herskende elite, dvs over halvdelen af politikere (dem med de ‘korrekte’ meninger,) administrationen i stat og kommuner, på skoler mv. Jurister i det dømmende magtapparat, venligboerne og godhedsindustrien, og eksportsektoren til Mellemøsten, har valgt at tilsidesætte danskere og give indvandrere fra Nordafrika og Mellemøsten en stor del skatteinddrevne midler, samt forfordelt danskere i boligkøen, så priserne er drevet i vejret da kommunerne har første indstillingsret i køen. ‘AKB’: Kom igen om 10 år!
    Men efterhånden begynder sædet under dem at blive ubehageligt varm. Du nævner de internationale konventioner, hvor du sikkert må erkende, at der ikke er ændret så meget som et komma, men du fortæller os at vi bør holde os bagest i køen og lade andre tage udfordringen op. Minder mig meget om Storm P, der vil lade kvinderne gå foran og i øvrigt holde sig i baggrunden.. Ikke sandt?

  26. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Flemming Lau

    “Vedrørende indføringen af robotter så er det en altså noget af en investering, og mig bekendt er der stadigvæk ingen robot der fx kan hamle op med en dygtig slagteri arbejder”.

    Tænker du på de danske slagteriarbejdere eller de mange tyske og polske, nu Danske Slagterier flytter sydpå?

    Jeg tror, at robotter først kommer på tale, når det heller ikke er godt nok med billig europæisk arbejdskraft udenfor Danmark.

  27. Af Flemming Lau

    -

    Jesper Lund Lund.
    Det er pudsigt at dem du nævner, netop er repræsenteret i dansk flygtninge hjælp!

  28. Af Palle Traulsen

    -

    Jo, Torben Steno. Men der er en god forklaring på tingenes tilstand. Vi har 5 statsministre, der for tiden på TV har travlt med at promovere sig selv. Der er de selv samme regeringschefer, der står bag en udlændingepolitik, hvor følgevirkningerne er landsskadelige. Nok har de fået demokratisk legitimitet gennem valg, men de har misbrugt den fuldmagt, som borgerne – demokratiets krumtap – har udstyret dem med. Faktuelt er generationsaftalen tilsidesat og svigtet på grund af folkevalgte tillidsrepræsentanters samfundsmæssige uforstand. I den aktuelle debat kan det ikke fremhæves ofte nok. Islams og muslimers samfundsforståelse og -opfattelse er ikke på et indsigtsniveau, hvor de fornødne kompetencer til at fungere i det danske demokrati forefindes. Det er nok bedst at finde et andet sted hen.

  29. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt går islamister vel meget godt hånd i hånd med gamle – socialister, kommunister, humanister og såkaldt “liberale”. Eneste alternativ til den bunke sammenspist junk – er vel borgerlige . . . . !

  30. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Torben Steno

    Besynderlig overskrift.

    Jo, Kristendom har givet Islam klar besked. Så slipper vi for at tale om mennesker.

    “Hvordan skal vi indrette vores samfund, når den næste bølge af teknologiske fremskridt og forandringer for alvor slår igennem? “.

    De teknologiske fremskridt vil især berøre produktionsvirksomheder, som primært bliver bemandet med etnisk danskere.

    Omsorg og servicefag er ikke danskernes kop te, så det bliver formodentlig i stor udstrækning varme indvandrerhænder, der skal tørre de kolde, danske røve på plejehjemmene og klare rengøringen, selv om robotter ikke sviner så meget.

    Dit indlæg er ikke særlig respektfuldt, hvilket indlæggene fra dine rygklappere dokumenterer.

  31. Af Henrik S

    -

    Det næste bliver at drage de politikere til ansvar , der er skyldige i , at islam har fået fodfæste i Danmark.
    Disse politikere er de egentlige ansvarlige og bør straffes hård for at have tilført danskerne helt unødvendige lidelser og som det i bedste fald vil tage årtier at genoprette den skade , der er sket på det tidligere så harmoniske danske samfund.
    Lad mig blot nævne en af de hovedansvarlige:Marianne Jelved.

  32. Af bent jensen

    -

    Vil man vide hvad der venter os danskere af berigelse, kriminalitet, velfærdskrak og katastrofale tilstande,, skal man læse BT, eb, jp, snaphanen, den korte og 24nyt.dk

  33. Af Henrik Clausen

    -

    Og Newspeek.info…

  34. Af bent jensen

    -

    “Berigelsen” har allerede sendt ulykke og død ind i tusindvis af danske hjem. Og Borgens asociale og kortsynede politik hjælper også med til at skubbe Danmark frem mod uhyggelige “svenske” tilstande.

  35. Af Ole Frank

    -

    Steno’s underlige konklusioner må han selv stå på mål for men er omvendt proportionelt med antallet af hans blokeringer af kritikere på hans facebookprofil. Forståelsen hos ham af valget i Tyskland viser, hvorfor hans indlæg er en gang illusorisk øsnektænkning. Valget i Tyskland var ikke et spørgsmål om flygtninge og islam alene men også et generelt protestvalg mod de siddende politikere. Han undgår bekvemt at nævne at et af afds markante medlemmer er trådt ud af partiet sammen med flere andre forbundsdagsmedlemmer.

  36. Af Ole Frank

    -

    Steno’s underlige konklusioner må han selv stå på mål for men kvaliteten er omvendt proportionelt med antallet af hans blokeringer af kritikere på hans facebookprofil. Forståelsen hos ham af valget i Tyskland viser, hvorfor hans indlæg er en gang illusorisk ønsketænkning og opsspind. Valget i Tyskland var ikke et spørgsmål om flygtninge og islam alene men også et generelt protestvalg mod de siddende politikere. Han undgår bekvemt at nævne at et af afds markante medlemmer er trådt ud af partiet sammen med flere andre forbundsdagsmedlemmer.

  37. Af Jakob Schmidt-Rasmussen

    -

    Èn god ting er der kommet ud af den muslimske indvandring, og det er, at det er blevet langt mere acceptabelt at sige fra, når andre prøver at overtale én til, at drikke alkohol.

    Arbejderbevægelsen druknede sig selv i alkohol.

    Faktisk var det skrevet ind i overenskomsten på flere bryggerier, at de ansatte havde ret til, at drikke seks flasker øl på bryggeriets regning – i arbejdstiden!

    Hvis medarbejderne var i stand til, at tylle mere end seks flasker øl i arbejdstiden, måtte de betale selv…

    Nye medarbejdere blev ofte frosset ude, hvis de ikke ville drikke alkohol – og tillidsmanden anførte meget ofte arbejdspladsernes drukklike.

    Det betød, at de medarebjdere, der ikke ville drikke sammen med de andre, og dermed var med i tillidmandens vennekreds, ofte var dem, der blev fyret, når der manglede arbejde.

    Sådan er det ikke mere, særligt mange steder, og dét er et stort fremskridt.

  38. Af Ole Frank

    -

    “Eneste alternativ til den bunke sammenspist junk – er vel borgerlige ” Man må gå ud fra, at den der har skrevet dette med rette mener at borgerlige politikere er en flok homogene hæderspersoner. Vi nævner i flæng den underlige Lunde, den selvcentrerede lystløgner Støjberg, den kreative Carl Holst, den kreative skatte- og statsminister Fogh, den inaktive Thyra Frank, den naive Ninn-Hansen osv. osv. Jo sandeligt en sammenspist flok.

  39. Af Peter Laulund

    -

    Det har da intet at gøre med Islam. Der var allerede tendenser til i midten af 1980’erne, at forbyde indtag i alkohol på de danske arbejdspladser. Så det er noget ævl at påstå, at det skulle være en gavnlig indvirkning fra Islam. Der er ikke noget som er gavnligt fra Islam. Vi havde held til at bekæmpe andre ideologier som Kommunisme, Fascisme og Nazisme, så vi kan også bekæmpe Islam og Islamisme.

  40. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt, når jeg skriver “borgerlige”, mener jeg Nye Borgerlige. Muligvis (formentlig) er der også brodne kar i den dynge. Men formentlig junk der til at fjerne – rimelig nemt !

  41. Af Else Marie Arevad

    -

    Med den forestående masseindvandring fra Mellemøsten og især Afrika kan jeg desværre ikke se anden udvej, end at Europa i rent selvforsvar tager Flygtningekonventionen op til revision og lukker sine ydre grænser. Flygtningekonventionen var fin i sin tid, men passer som fod i handske i dag.

  42. Af Jan Petersen

    -

    Bortset fra det, så er FN flygtninge konventionen total ligegyldig. Det er EU’ egne interne regler, der styrer flygtninge showet ind i EU !

  43. Af M.S. Carstens

    -

    Hvordan kan vi sikre os, at nuværende og kommende politikkere læser med her og i andre mediers kommentarspor og tager borgernes mening til efterretning, for hvis ikke, så er det jo bare spil for galleriet ?

    Politikkere burde være tvangsindlagt til, at læse, høre og følge/resonere på borgernes mening, UDEN at sidde som HERREFOLK over pøblen, til næste valgrunde!

    Med nutidens informationsniveau, burde vi egentlig have langt mere direkte valg til aktuelle politiske emner og forslag hertil, end en fireårig kontrakt, baseret på 100 års gammeldags avisinformation, rækker til?

    Tak for indsparket og de mange vægtige kommentarer, som jeg kun kan tilslutte mig.

  44. Af Jan Petersen

    -

    “Hvordan kan vi sikre os, at nuværende og kommende politikkere læser med her og i andre mediers kommentarspor og tager borgernes mening til efterretning, for hvis ikke, så er det jo bare spil for galleriet ?”

    Magthaverne læser formentlig med – og lukker derefter øjnene og putter vat i ørerne – og spiller lidt videre for galleriet. Deres projekt er at sælge politiske fantasier – som desværre ikke har så forfærdelig meget med virkeligheden at gøre. Men, det er politisk business – fra højre til venstre og helt ind midten!

    Ingen af dem ville formentlig være i stand til at forme – en salgsbar reklame for selv analcreme eller havregryn – thi dét kræver indgående salgstalent og viden om diverse brugeres ønsker!

  45. Af Søren Hansen

    -

    Spot On.

    Har selv været så rummelig, at de radikales “åbne grænser” virkede som det rigtige.

    Må desværre indrømme at jeg tog fejl.

    Vi kommer til at behandle islam og alt derfra markant hårdere end alle de siddende partier tør gøre det.

    Et par FV vil ændre markant på dette store problem.

  46. Af jacob hansen

    -

    “Ingen af dem ville formentlig være i stand til at forme – en salgsbar reklame for selv analcreme eller havregryn – thi dét kræver indgående salgstalent og viden om diverse brugeres ønsker”

    Skrevet af en, der aldrig har forsørget sig selv.

  47. Af Arne Hornborg

    -

    Den stærke højredrejning overalt i Europa, senest med det glædelige resultat angående valget i Østrig må da for pokker medføre at de europæiske politikere samt EUs Micky Mouse Parlament
    til at vågne, eller vil de stadigvæk ignorere de, for befolkningerne, belastede hverdage hvor muslimerne med større og større fart, med stormskridt besætter Europa.
    Det er på høje tid der bliver handlet. Erkendt at Europa, England, Skandinavien ER i krig med islam. Det islam der med alle midler vil bekæmpe ,,de vantro”.
    Den førhen snigende gift, der nu er helt åbenlyst.
    Arne Hornborg

  48. Af Kashifah Ashraf

    -

    Islam er uønsket, fordi det bliver afbildet negativt.
    Nu er det hovedsageligt mænd, der har kommenteret. I har formentlig bemærket #Metoo kampagnen med kvinder der udsættes for forskellige seksuelle krænkelser.
    Koranens bud til os mænd: “Sig til de troende mænd, at de skal sænke deres blikke (når de møder andres kvinder) og bevare deres dyd. Dette er renere for dem. Allah er sandelig vel vidende om, hvad de gør) Kapitel 24, vers 31.
    Hvor er det relevant for os mænd som i 2017 ikke finde ude af, at behandle kvinder ordentligt!

  49. Af Svend Jensen

    -

    @KASHIFAH ASHRAF – 19. OKTOBER 2017 8:07
    Koranen siger også følgende:
    “Og når de hellige måneder er udløbet, så dræb de vantro (ikke-muslimerne), hvor I end finder dem, grib dem, omring dem og lur dem op overalt. Hvis de omvender sig til islam, beder bønnen og betaler muslimsk skat, så lad dem gå.”

    En bog som siger den slags bør forbydes i Danmark. Hvis muslimer ubetinget skal følge den slags bud om at begå mord, har de intet at gøre i vort land. Danskerne ønsker ikke noget som helst fra koranen eller islam i det hele taget – prøv at forstå de mennesker, som skal udsættes for den slags trusler på livet.

  50. Af Arne Hornborg

    -

    Svend Jensen.
    Helt enig med Dem i Deres indlæg.
    Men var det ikke bedre om Danmark, konsekvent, forbød islamister at opholde sig i Danmark?
    Fortælle dem at de er totalt uønskede?
    Arne Hornborg

  51. Af Niels Larsen

    -

    MARIA DUE – 18. OKTOBER 2017 16:35

    100% enig.

    Og for egen regning:

    Jeg kommer ALDRIG til at anerkende troende muslimer som danskere, for det er de IKKE – uanset farven på deres pas.

    Og jeg kommer ALDRIG til at indstille kampen for at få islam forbudt som den undertrykkende, hadefulde og intolerante terrorbevægelse, det vitterligt er.

    Muslimer hører til i muslimske skodstater, ikke i civiliserede lande!

    Stod det til mig, blev de alle deporteret omgående.

  52. Af Kristoffer Hansen

    -

    På vegne af alle islamister, syntes jeg det er forfærdeligt at de ikke har fået hele deres dødsstrafs kultur med til dette fremmede land. Genindfør dødsstraffen, lad muslimer få hele deres kultur lige her og nu.

  53. Af Finn Bjerrehave

    -

    I året 614 forlod en gruppe mennesker vores Gud, og den Muslimske kultur var skabt, men da det 1ste bud af 10 bud lyder: Du må ikke have andre guder, var konflikten med Gud skabt, og resultatet ligger historisk i dette parralelsamfund stadig lever i fortiden, og kommer aldrig videre, Guds hævn, og ophold i vestlig kultur, er konfliktens moder, som ikke kan stoppe.
    Kun 1 Gud. Finn Vig

  54. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Niels Larsen

    Erstat muslimer med jøder i dit indlæg, og Gud og hver mand kan tydeligt se, hvorfra du har hentet inspiration til din propaganda.

  55. Af Søren Jakobsen

    -

    I disse tider må Nye Borgerlige være svaret på Danskernes bønner. Islam skal ingen indflydelse have i Danmark også selvom vi skal melde os ud af EU om menneskerets konventionerne.
    Bemærk hvorledes flere politiske partier helt klart går i retning af NB’s holdninger, selv Radikale gør det.
    Lad os bruge NB’s momentum til en gang for alle at standse islam her i landet.
    Min stemme har de …

  56. Af Steen Raaschou

    -

    Det er med islam, ligesom med tigeren: Hvis du slipper dens hale, bliver du spist. Jeg kan ikke anbefaledanskerne noget bedre end at undersøge hvordan Singapore-kineserne lever og overlever med islam. Læren er: Hvis du ikke er villig til at kæmpe imod, vinder de den magtkamp et samliv med islam altid er. Ofte en dødelig kamp.

  57. Af Anders Sørensen

    -

    Steno’s indlæg oser af den kulturradikale opfattelse, at islam blot er en harmløs religion, og at alle religioner bør beskyttes og gives plads.
    Men det er den helt store fejl at begå.
    Islam er først og fremmest en imperialistisk ideologi med voldelige direktiver, kvindeundertrykkende regler og nultolerance overfor anderledes tænkende.
    For at fremme denne afskyelige ideologi er den blevet iklædt religiøse gevandter, så den fremstår som Gud’s ord/krav, og derved opnår den udbredelse og respekt (som f.eks. fra Steno) i et omfang den aldrig nogensinde kunne opnå på ren demokratisk vis.
    Det religiøse islæt gør også, at vi ikke kan gøres os håb om at demokratisere muslimerne, så hvis vi vil bevare vores frie demokrati og ligestilling mv., er der kun en ting at gøre; lukke fuldstændig for muslimsk indvandring og påbegynde repatriering. Eftersom den demografiske udvikling dikterer, at det er nu, det skal ske, hvis vi ikke skal have muslimsk flertal i DK i løbet af 50-60 år, så er det netop tidens allervigtigste udfordring. Bliver den ikke klaret kan alt andet, såsom trusler fra robotter, skattetryk, borgerløn osv. osv. være fuldstændig ligegyldigt.

  58. Af Allan Hansen

    -

    Hvert år forlader millioner af muslimer islam
    hvor omstændighederne ellers gør det muligt dvs. i Vesten!
    Ikke alle tør stå frem, der er døds straf for, at forlade islam!
    Koranen legitimerer: drab, vold, voldtægt og slaveri!
    Nogle få tør dog, at stå frem, og afslører islams blodige
    dårligdomme, som de korrupte politikere ikke kan fatte.
    Så lyt til ex. muslim Mona Walter. Se også Wafa Sultan og Hirsi Ali etc.etc

    https://youtu.be/2JIO7DOgCbM

  59. Af Gert Hansen

    -

    Det er rigtigt hvad Steen Raaschou siger om Singapore ovenfor. Singapore har meget længere erfaringer med et muslimsk mindretal, og de ved derfor hvad de taler om, modsat, har man indtryk af, de fleste danskere og herunder politikere.

    Se dette link, hvor den afdøde grundlægger af det moderne Singapore Lee Kuan Yew udtaler sig om manglende integration af muslimer:

    http://www.dailytelegraph.com.au/blogs/andrew-bolt/singapores-lee-we-cant-integrate-muslims/news-story/f7064e21e9803db2f7139a119607c64c

    Man har indtryk af at på de her kanter, har man fra politisk hold komplet ignoreret hvad folk der har erfaringer og kendskab til manglende integration af muslimer, mener. Formentlig efter devisen. ‘Det går nok.’ eller ‘Wir schaffen das’.

    Det skal tilføjes, at omend Singapore har disse problemer, har man også et styre der vil vide at løse de dermed forbundne praktiske problemer.

  60. Af Jens M Andersen

    -

    Koranen skal ikke diktere samfundsudviklingen, hvornår fatter Du det. Muhammeds opfattelser af dette og hint er ligegyldige i.f.m. fremtidens europæiske udvikling, hold op med at klynge jer til en religiøs bog, naturligvi vil DU kunne finde passager for dette og hint, men vi vil ikke have at dette samfund skal omstyrtes og køres til et teokrati, forstå det nu, Koranen er ikke danskernes kommende “grundlov”, det er absurd at komme med henvisninger til den bog, vi vil ikke have den reaktionære 1500 år gamle bog som dominerende kraft. Muhammed var blot et menneske, han kunne ikke tale med Gud, det er en rablende forestilling og vi bøjer os ALDRIG! Desuden er dit citat fra Koranen usympatisk, i Danmark kigger mennesker på hinanden, ikke ned i jorden…, tror DU virkelig at en 1500 år gammel opfattelse af kønsroller og ageren i det offentlige og private rum står som det skarpeste indlæg i en debat om forulempelser af kvinder?

  61. Af Christian Clausen

    -

    År 732 fordrives islam af Karl Martel og hans hjælpere ved Slaget ved Poitiers.
    År 1492 fordrives islam ud af Spanien af de kristne.
    Der er optræk til, at der sker noget ca. hvert 700. år. Altså år 2100~
    Næste gang er muslimerne bedre organiseret. De er er blevet digitaliseret og de er blevet finansieret af Vestens hang til petrokemisk industri og velfærdsydelser. Et tryk på en kædeknap og millioner af motiverede ignoranter vil rejse sig over hele den vestlige verden, der har brødfødt dem, båret over med dem, uddannet dem og fundet sig i deres krænkelser. På trods af stagnation i muslimernes fødselsrate, ligger de fortsat over den vestlige verdens fødselstal. Det er for sent at gøre noget, medmindre der gøres noget radikalt og hurtigt. Det bliver uden Jean-Claude Juncker og hans kommission. Vi må selv tage affære, sammen med Spanien, Grækenland, Italien, Frankrig og muligvis noget af Balkan. Det kommer næppe til at ske i den nuværende mødekultur. Møde efter møde uden mening og uden resultater. Det kommer vi til at se endnu mere af og islam ser jublende til.

  62. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Er der en god forklaraing på, hvorfor tyrkere over hele Europa (måske også andre fra igen andre lande) stadig skal have og få stemmeret i de lande, de har fravalgt selv eller er flygtet fra ??

    Det giver ingen mening, hvor så en Erdogan via den danske ambassade i Danmark fx – kan kontrollere og ligefrem indhente oplysninger om tyrkere Danmark, der har statsborgerskab her.

    Det skal da standes omgående – og i hele Europa for at tage hans gift for os ud!

    Moskéer skal ikke mere opføres – og slet ikke for fremmed mønt – el løn til imamer derfra.!

    Vi skal have et stop for flere flygtnnge, i hv f fra Mellemøsten – og det vil straks signalere, også til Afrika, at der ikke er noget at komme efter mere.

    Jeg ved ikke, hvad Foketinget og dets partier helst vil – mere ro eller uro her i landet – ellers ender vi op med politi og militær over hele Danmark, som var vi en politistat – så hellere særlove, så vi kan være her, og hvor flygtninge ikke pr. første dag får i pose og sæk, selv om jeg går ind for, at de, der er her i forvejen og ikke modarbejder – men bidrager til det fælles, trækker på samme hammel. og kan tilpasse sig, så de er glade for at være her.

    Burka skal da forbydes omgende, så det også til udlandet signalerer, at det ikke kan bæres i Danmark, hvis vi ikke får sat helt stop for muslimsk indvandring.

    Vi kan jo ikke kontrollere heller, om det er kriminelle eftersøgte, vi får ind. Rumænere kan nu ikke sendes tilbage, fordi deres fængsler ikke er gode nok.
    Så – må der lægges pres også på Rumænien – såvel som de afrikanske lande, der producerer fattigdom og analfabetisme i egne lande.

    De banditter af diktatorer, de skal da hve vredet armen om!

    Noget andet, som jeg mener at have set røre på sig – det er, at indvandrede mennesker i mange generationer tilbage, her jøder, er tilbøjelilge til at holde med andre fra mellemøsten, formentlig fordi de ved via slægten,, hvad det vil sige at have været flygtninge – og jøder føler måske stadig, at de ikke er rodfæstede og skal være parate til flugt. Men ikke i Danmark, så det burde vi takkes for så de holder med os.

    Ligedan ymtes det, at der er mange med jødisk slægt i en el anden udstrækning i hele Folketinget, hvorfor der ikke bliver gjort noget ved problemerne med den muslimske indvandring.

    Det er jo adfærd, vi dømmer på, og det er så tilfældigvis muslimer, der ikke kan opføre sig med respekt og koster alt for mange kræfter og resssourcer udover kassen, og hvor også deres egne, altså andre muslimer, der har fundet sig godt tilrette i Danmark, passer deres dont som andre og ikke begår kriminalitet, bliver ramt af alt dette.

    Det er ikke forsvarligt overfor den enkelte dansker eller landet som helhed heller?

    Vi har ret til at forsvar os imod sådant! Længere er den ikke! De har selv lagt grundlaget og derfor selv sørget for dette!

  63. Af Maria Due

    -

    “Man har indtryk af at på de her kanter, har man fra politisk hold komplet ignoreret hvad folk der har erfaringer og kendskab til manglende integration af muslimer, mener.

    Mon ikke det er mere korrekt at skrive, at man har været så glade for sit eget, velfærden, de gennemgående gode sociale kår og uddannelsesmulighederne, at man ikke har kunnet forestille sig. at andre tænker anderledes. Endsige har villet vide af al den koldblodige utaknemmelighed og rå udnyttelse vi har været og stadig er udsat for. Nu er man så nået der til, at man ikke ved, hvad man skal gøre og har stået alt for længe i vadestedet og ladet sådanne som fx Inger Støjberg bære en urimelig byrde. Situationen forværres dag for dag, og der må nødvendigvis lukkes helt af for muslimsk indvandring og sættes turbo på at gennemgå gamle sager for at finde grunde til at udvise flest muligt.

    Det er uretfærdigt at påstå, at politikerne en masse opfører sig idiotisk blindt, læg dog mærke til, hvad vores statsminister netop har udtalt om Tyrkiet, og at han gik enegang mod den politiske korrekthed i EU.

    At forestille sig, at Danmark kan sammenlignes med Singapore er efter min mening at flirte med katastrofen. Vi er meget forskellige fra kineserne og tænker ikke “asiatisk”.

  64. Af T Øst

    -

    I Sverige er en gigantisk katastrofe i hastig udvikling. Vold, mord og hverdagsterror hærger hele landet. Se snaphanen. Her i landet er tankeløse, feministiske, korrupte, hykleriske og forræderiske kliker også ved at ødelægge alt for vi fem millioner menige danskere. Se den korte og 24nyt.dk.

  65. Af T Øst

    -

    Dansk lov og orden er ved at bryde sammen. Politiet kan ikke følge med længere. Mange voldssager henlægges osv. Retfærdigheden er ved at blive hjemløs ved domstolene. Straffene for grove overfald med mishandling og lemlæstelse er ofte symbolske, eller består i gratis ferierejser mv.

  66. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Henrik Nebelong – 18. oktober -16:53

    Jeg har flere gange nævnt det på blogge på b.dk, at der allerede i 1985/86 var røster om, hvorvidt vi skal ende som de indfødte i Amerika – eller som igen en anden udtrykte det, som boede i Canada:

    Den næste krig vil foregå mellem syd og nord i Europa, såvel som fattigdommen vil gøre sit indtog. Det sidste ser vi vist ikke tegn på nu, da vi får at vide, at alt gør vel. Også for Danmark, iflg regerigen.

    Det er utåleligt, og Sami Gúr er en ‘pain in the ass’ for at sige det lige ud – men kendetegner udmærket, hvad jeg ikke fik med først, at vi ikke nødvendigvis kan regne med indvandreres loyalitet, selv om de har været her i mange slægtled.!

    Sami Gúr – Hvorfra ved han, at det er os, der er de såkaldt vantro? Vi havde tro langt før hans – og for mig personligt, så har denne krigsherre Muhamed bare set til jødedm og kristendom, tager elementer derfra for at komme på højde med disse, og så udråbt det til at være en Guds sidste ård … Pladder. Og – tro er faktisk overtro – man kan bilde folk ind, så de kan rette ind efter en brutal dikatator i vore dage og tåle alt fra fattigdom til analfabetisme.

    Men underligt at folk fastholder, hvad de er flygtet fra bare for at hævde sig i vores kultur. Hvad med at deltage – ellers må hver kultur passe sig selv, og der er nok af områder med islam som bagtæppe. Der er med garanti ingen fare for, at vi skal ønske nogetsomhelst der. Trærtimod.

    Det er trods alt folks sundhed også, der får dem til at flygte – og mange gange de stærkeste. Så – det er synd, at vi skal afvise – et paradoks; men nødvendigt. Og – jeg havde Afrika i tankerne.

    Vi skal sikkert nok øge forsvaret – men øges det ikke indadtil, så er det en fadæse af rang overfor det danske folk. Også overfor de, der havde regnet med fred og ro her, hvorfor de vel var indvandret.

    Mange indvandrere kan vi spørge til, hvorfor de er kommet: Mange vil glimrende kunne tage hjem igen, og så må vi ‘ofre’ andre fremfor på masochistisk vis os selv!

    Det ligner ikke noget.

    Og – hvis vi ikke kan regne med, at andre indvandrede slægter tør dit eller dat, fordi de har et ben i også en anden lejr, så er Danmark underlagt både USA og Israel, hvad der sker det.

    Det må påvises og gøres op med – ellers er vi ikke blot underlagt vores eget system og ønsker.

    Så pladder med de Folketingsmedlemmer, der andægtigt falder for islamisering, som de ikke ser det – men tror, at virkeligheden er god nok. Det er den ikke!! Og – en del mennesker heller ikke, de vil rage alt til sig, selv magt over os! Så fat det dog!

  67. Af Søren Jens Rasmussen

    -

    Kære Torben Steno,

    Islam er Verdens Bærm – en fejlslagen ideologi – der agressivt forsøger at udbrede dens sorte vinger.

    Vi Danske Frænder er nu vågnet op for at beskytte vores Samfund og Statsdannelse imod en ny version af totalitarisme – desværre for at se en lille fraktion af selvglade psykopater fortsætte med at underminere vores samfunds sociale, sikkerhedsmæssige og økonomiske balancer.

    Du burde mobilisere alle dine demokratiske kræfter og resourcer imod dette falske historiske fænomen, der blot er et dårligt plagiat af Kristendom og Jødedom ( af Kristen og Jødisk Tro).

    Jahve og Allah er to mytologiske figurer fra Sumerernes Pantheon.

  68. Af Gert Hansen

    -

    Maria Due:

    ‘Mon ikke det er mere korrekt at skrive, at man har været så glade for sit eget, velfærden, de gennemgående gode sociale kår og uddannelsesmulighederne, at man ikke har kunnet forestille sig. at andre tænker anderledes. ‘

    Nej, det er ikke mere korrekt. Og det er næppe nogen undskyldning, at alt for mange har været så uvidende, at de har ‘forestillet’ sig noget andet. Som jeg netop skriver, har der været masser af muligheder for at blive klogere, ved at se sig om i verden. (Det er jo ikke fordi folketingspolitikkere ikke tager på diverse skatteborgerbetalte rejser rundt omkring, som netop går ud på at de skulle blive ‘klogere’ på verden. Det er helt tydeligt ikke tilfældet, at de bliver det).

    ‘At forestille sig, at Danmark kan sammenlignes med Singapore er efter min mening at flirte med katastrofen.’ Det skriver jeg ikke noget om. Jeg henviser blot til et land der har masser af erfaring på området, noget som i det politiske Danmark helt åbenlyst har været fraværende. Nu – efter 30-35 år – er man så småt ved at vågne op.

    ‘Situationen forværres dag for dag,…’ er efter min mening at flirte med katastrofen.

    Jeg har intet sted skrevet, at vi burde have singaporeanske tilstande. Hvad det bliver til, kan man kun gisne om. Men jeg kan godt garantere, at ‘velfærden, de gennemgående gode sociale kår og uddannelsesmulighederne’ komme man til at vinke farvel til.

  69. Af Maria Due

    -

    Gert Hansen: “Som jeg netop skriver, har der været masser af muligheder for at blive klogere, ved at se sig om i verden”

    Hvor? Jeg kan kun komme i tanker om tre lande, som vi med lidt ret kan sammenligne os med, og det er Holland, Sverige og Norge, og i ingen af tilfældene har vi reageret som disse landes befolkninger men tværtimod været langt mindre medgørlige.

    “Men jeg kan godt garantere, at ‘velfærden, de gennemgående gode sociale kår og uddannelsesmulighederne’ komme man til at vinke farvel til”

    Ja, det kan ikke være anderledes, og det bliver vores egne svage, der mærker det først, hvilket overvejende vil være dem, der har stemt på de røde partier og på den måde støttet indvandringen. Raseriet bliver stort.

    Hvad der har irriteret mig enormt i den senere tid er de stædige drømmere i Venstre, der som Eva Kjær Hansen og Birthe Rønn Hornbech har modsat sig maskeringsforbuddet. Hvorfor kan de kun se den sag fra muslimske side, de burde skamme sig. Jeg har altid tidligere taget dem i forsvar, men det er slut nu. Det er en alt for stor luksus at lave et så stort nummer ud af et aldeles rimeligt forbud mod at gå rundt som usynlige gespenster i det offentlige rum. Jeg er en trofast Venstre vælger, men Kristian Jensen vil jeg heller ikke kunne stemme for, og Jan E. Jørgensen er jeg næsten altid uenig med. Det er fint at have højt til loftet, men det kan også blive for udflydende.

  70. Af bo hansen

    -

    En professor mener i Berl. at la rs u lykke kan blive en ny landsfader. Men alle ulykkes “reformer” har jo været mere til skade for borgerne end til gavn. Hans valgløfter viste sig at være tomme. Og han har indført grov diskrimination af danskerne mht. boliger, jobs, velfærd, pensioner og særlige ydelser. Den dalende velfærd og den eksploderende kriminalitet bekymrer ham vist ikke. Landsfader???

  71. Af bo hansen

    -

    V, K og DF har igen snydt folkepensionisterne. Og syge, fraskilte, arbejdsløse og hjemløse har man pisset på i årevis. Ældreplejen er mange steder ussel. Børn og unge er i stort tal udsat for statslige overgreb. Og et par millioner danskere er nu ramt af stress, depression, angstlidelser, skilsmisse, ensomhed og social elendighed. Og alle partierne ser hyklende, snakkende og passivt til, mens invasionen fortsætter. Den politiske kultur og moral er en by i Sodoma og Gomorra.

  72. Af Gert Hansen

    -

    Maria Due:

    ‘Hvor? ‘

    Som jeg prøver at gøre opmærksom på, bl.a. med mit eksempel med Singapore, så er der en del lande i verden, hvor et flertal lever muslimske mindretal. Der kunne man have undersøgt nærmere.

    Der gik over 30 år før danskerne flest fandt ud af, at muslimer (ummaen) frivilligt lever sammen i ghettoer, om end visse danske apologeter i flere år prøvede at giver det danske samfund ’skylden’ herfor. Forfatteren V.S. Naipaul omtaler i sin bog ‘India’ ‘..like that of the Muslim ghetto of the old bazaar area of Lucknow’. En muslimsk ghetto er altså ikke noget specielt moderne dansk fænomén. Mere end en menneskealders rejsen på fem kontinenter, ofte i Asien, har også, i al beskedenhed, givet mig et indblik i hvordan tingene hænger sammen.

    Du har helt ret i, at vi ikke tænker ‘asiatisk’. Men ‘dansk’ i den her forbindelse duer heller ikke. Og det er vist ved at gå op for flere og flere. Jeg har i alt fald endnu tilgode at se et ‘dansk’ forslag der kan afbøde følgerne af den hidtil førte politik på området. At mange danskere føler sig for gode til at føre en ‘udansk’ politik, vil omstændighederne med tiden lave om på. Om det er godt eller dårligt må omstændighederne afgøre. Tiden er ved at løbe ud for naive utopiske drømmerier, og kræver realpolitiske tiltag. HVIS man altså vil prøve at lave om på det. Det bliver i såfald ‘udansk’. Det ved jeg godt mange ikke kan lide at høre, men det kan jeg ikke lave om på.

  73. Af sandy ditlef

    -

    Du skriver: “Der er næppe en eneste muslim i Danmark, der ikke er klar over, at islam er alt andet end velset blandt majoriteten af danskerne”. Den sætning udelukker vel ikke, at en dansker kan være muslim, og en muslim kan være en dansker? Måske mængdelæren kan være nyttig her?

  74. Af Gert Hansen

    -

    Keld Larsen:

    Jeg hørte en muslim i indvandrermiljøet bruge betegnelsen ‘rigtige danskere’.

    Jeg er ikke i tvivl om hvad en ‘rigtig dansker’ er, men kan være mere i tvivl om hvad en ikke-rigtig er for een.

    Hvis nu Steno havde brugt betegnelsen ‘rigtige danskere’, så ville han også have fornærmet nogen, ikke sandt? Det er ikke nemt at stille alle tilpas.

  75. Af Maria Due

    -

    Gert Hansen: ”Som jeg prøver at gøre opmærksom på, bl.a. med mit eksempel med Singapore, så er der en del lande i verden, hvor et flertal lever muslimske mindretal. Der kunne man have undersøgt nærmer”

    Der skal jo være et vist sammenligningsgrundlag, og sådan et kan jeg ikke få øje på. Ingen lande har i den grad delt gavmildt ud af alt det bedste, de havde, som de vesteuropæiske, hvor tiltroen til penges magt bestemt ikke blev mindre af, at venstrefløjen sejrede ”ad helvede til” og gjorde det socialt acceptabelt at være ”offer” på den” fede måde”. I midten af nullerne var det stadig almindeligt, at amerikanere undrede sig over, at der var så meget ballade med muslimer i Europa, for det oplevede de ikke i USA, hvor muslimske indvandrede var nødt til at klare sig selv i stedet for at være ”ofre”.

    ”Der gik over 30 år før danskerne flest fandt ud af, at muslimer (ummaen) frivilligt lever sammen i ghettoer, om end visse danske apologeter i flere år prøvede at giver det danske samfund ’skylden’ herfor.”

    Ja, og derfor har mange tiltag været helt til grin. Den tidligere biskop i Haderslev stift Niels Henrik Arendt skrev nogle små bøger om islam, hvor han nævner, at shariaen bl.a. gør det nemmere for muslimer at leve i ghettoer. Den første hed ”Gud er stor! Om islam og kristendom” og første udgave udkom allerede i 1994.

    ”At mange danskere føler sig for gode til at føre en ‘udansk’ politik, vil omstændighederne med tiden lave om på Det bliver i såfald ‘udansk’. ”

    Det bliver i hvert fald ikke en flødeskumsfront. Jeg diskuterer aldrig ”danskhed”, for som en debattør skrev forleden og sikkert mente som en fornærmelse, er jeg ikke typisk dansk (på den facon, som nogen forsøger at patentere). Jeg er nu nok som de fleste i det miljø, jeg voksede op i, dvs. meget bevidst om at Danmark lever af at være en eksportnation og altid har haft meget kontakt med omverdenen. Det kan vi ikke lave om på. Medmindre vi insisterer på at ødelægge os selv, og det gør vi også, hvis vi fortsætter med at sidestille islamiske trossamfund med kristne. Tillader vi, at landet plastres til med moskeer, graver vi vor egen grav. Det har jeg ikke altid ment, men jeg blev klogere og ved i dag, at minareter fra arilds tid har fungeret som fæstninger og våbenlagre. Jeg har ikke grund til at have tiltro til imamer, der jo må formodes at gå ind for koranens påbud.

  76. Af Jan Petersen

    -

    Her i øvrigt en glimrende artikel om parallelsamfund og ghettoer i dagens Danmark, og mainstream medier behandling af sagen – versus alternativ medier – der gør opmærksom på helt åbenlyse problemer i mediedækning.

    “De politisk korrekte virker ikke interesserede i at finde ud af, hvorfor 16-årige albanske Servet Abdija blev myrdet”
    https://denkorteavis.dk/2017/politisk-korrekte-virker-ikke-interesserede-i-at-finde-ud-af-hvorfor-16-aarige-albanske-servet-abdija-blev-myrdet/

  77. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Gert Hansen

    “Det er ikke nemt at stille alle tilpas”.

    Vi kunne starte med at kalde alle med dansk statsborgerskab for danskere.

    Hvis man så gerne vil være mere specifik, så kan man tale om etnisk danskere og folk med rødder i andre lande f.eks. dansk-amerikaner, dansk-marokkaner.

    Hvis man derudover interesserer sig for hudfarve, religion, så kan man tilføje det, eksempelvis dansk-israelsk jøde eller sort dansk-amerikaner.

    Jeg har aldrig haft noget noget problem.

    Jeg er selv gift med en inder. Mine to voksne sønner nøjes med at kalde sig for individer.

  78. Af Peter Andersen

    -

    Hvis vi nu skulle blive i procenterne, ville jeg sige din kommentar er 100 procent forkert.

  79. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt et imponerende oplysende indlæg, gu’ ved, hvilken kommentar der refereres til?
    “Hvis vi nu skulle blive i procenterne, ville jeg sige din kommentar er 100 procent forkert.”

  80. Af M.S. Carstens

    -

    Det er fint, at vi her kan få meninger igennem, men:
    vi sidder fortsat og deler meninger med hinanden, uden at vi kan få vore politikkere til, at forholde sig til borgerenes meninger!
    Hvordan får vi vore politikkere sparket ud af deres egoøkonomiske osteklokke og tvunget til, at være lydhør for det folk, som har valgt dem?

    (ikke at vi jo selv vælger vore politikkere, for alt mens menig borger kæmper for egen og landets økonomi, kan denne jo ikke også tillade sig, at sætte dette over styr, for en politisk stemme på Tinge)
    derfor MÅ vi forlange, at politikkerne hører folket, også efter/mellem valgene!

  81. Af M.S. Carstens

    -

    Ps.

    ja,
    https://denkorteavis.dk/
    har d.d , igen, et helt eliment godt og dokumenteret indspark, til den politiske og journalistiske afstandtagen af menig borger, i den tvangsislamisering vi er er undertvunget.

    https://ksdha.wordpress.com/
    kunne måske også interessere en og anden herhjemme, i debatten om den kulturradikalisme, der er ved at smadre vort land, folk og dets sammenhæng.

    Jeg vi da heller ikke undlade, at henlede opmærksomheden på et, andet ganske seriøs og dokumenterende medie:
    https://www.document.dk/
    som taler for både Danmark, Norge og Sverige.

  82. Af Jan Petersen

    -

    En meget god forklaring på dette skisma er vel, at enkelt individer bare bruger blogs til at lufte eget fabrikeret politisk lommeuld. Det er magthaverne selvsagt glade for. En splittet befolkning der sidder og pisser lidt på hinanden – drømme scenarie. Det er straks lidt tungere skyts, hvis befolkningen forenes, og går op imod magthaverne som en samlet flok. Så sker der noget – for alvor!.

  83. Af Thomas Kiær

    -

    “… de internationale konventioner er blevet finkæmmet for at finde og udnytte enhver mulighed for at indføre en slags legal diskrimination.”

    Her vender Torben Steno tingene på hovedet. I virkelighedens verden har nidkære menneskerettighedsadvokater finkæmmet konventionerne for at finde huller i Danmarks naturlige ret til at varetage legitim egeninteresse.

  84. Af Niels Larsen

    -

    NIELS JUUL HANSEN – 19. OKTOBER 2017 10:44

    I skarp modsætning til jøderne udgør islam og en hel del muslimer en tung byrde for ethvert civiliseret samfund.

    Og i modsætning til den måde, jødedommen udleves på, så udleves islam på den mest grusomme måde.

    Dine insinueringer bør du holde for dig selv. De hører ingen steder hjemme!

    Islam er en reel trussel mod den vestlige verden.

  85. Af H. Andersen

    -

    Muslimer er forhadte og uønskede i Danmark.
    Handl derefter.

  86. Af Libeth sørinesen

    -

    “Hvordan skal vi indrette vores samfund, når den næste bølge af teknologiske fremskridt og forandringer for alvor slår igennem? Tvinger robotterne os til at indføre en form for borgerløn? Er der andre end robotternes ejere, der skal have del i det overskud, de genererer? Hvem har ret til det evige liv?”

    Der skal naturligvis skatter på robotter…Og ift. deres produktivitet også…Såvel som skatter på værdier..Dette bliver eneste fremtid værd at diskuttere, hvis den stigende ulighed skal til livs..Såvel som eneste måde at beholde et innovativt samfund på..

    Trumps skattelettelser til de rigeste nu(De får 8% i skattelettelser, de fattigste 0.5%), betyder blot gemte penge i skattely og færre investeringer i jobs og virksomhedsudvikling. Samme med den Danske ditto naturligvis..

    Vi skal have et direkte demokrati indført, der spørger borgerne hvor meget top 1% skal betale i skat..Såvel som hvad biler over l million skal have af afgifter. Det bliver nødvendigt med indførelsen af UBI snarest..Og det farlige ved det, er at mange liberalister støtter dens indførelse også, da de godt kan udregne at det set som et, kunne udvide uligheden endnu mere.Kommer helt anpå hvorledes den indføres og til hvor højt et beløb naturligvis.

    Robotternes fremmarsh betyder at en stram indvandring skal på bordet med det samme..Og skal omhandle alle, muslimske-jødiske immigranter såvel som alle andre. Alt for mange islæninge i uddannelsesystemet i DK fx. Vi uddanner tusindvis af dem her, og andre tusindvis af dem arbejder her, mens ingen Danskere tager den anden vej. Samme med resten af skandinavien.

  87. Af Libeth sørinesen

    -

    “Hvordan skal vi indrette vores samfund, når den næste bølge af teknologiske fremskridt og forandringer for alvor slår igennem? Tvinger robotterne os til at indføre en form for borgerløn? Er der andre end robotternes ejere, der skal have del i det overskud, de genererer? Hvem har ret til det evige liv?”

    Der skal naturligvis skatter på robotter…Og ift. deres produktivitet også…Såvel som skatter på værdier..Dette bliver eneste fremtid værd at diskuttere, hvis den stigende ulighed skal til livs..Såvel som eneste måde at beholde et innovativt samfund på..

    Trumps skattelettelser til de ri.geste nu(De får 8% i skattelettelser, de fattigste 0.5%), betyder blot gem.te penge i ska.ttely og færre investeringer i jobs og virksomhedsudvikling. Samme med den Danske ditto naturligvis..

    Vi skal have et direkt.e demo.krati indført, der spørger borgerne hvor meget top 1% skal betale i skat..Såvel som hvad biler over l million skal have af afgif.ter. Det bliver nødvendigt med indførelsen af UBI snarest..Og det farlige ved det, er at mange liberalister støtter dens indførelse også, da de godt kan udregne at det set som et, kunne udvide ulig.h.eden endnu mere.Kommer helt anpå hvorledes den indføres og til hvor højt et beløb naturligvis.

    Robotternes fremmarsh betyder at en stra.m in.dvandring skal på bordet med det samme..Og skal omhandle alle, m.uslimske-jødi.ske imm.igranter såvel som alle andre. Alt for mange isl.ænin.ge i uddannelsesystemet i DK fx. Vi uddanner tusindvis af dem her, og andre tusindvis af dem arbejder her, mens ingen Danskere tager den anden vej. Samme med resten af skandinavien.

    Vi skal stemme om indvandring. I alle dens nuancer..Hvor mange, hvorfra, adgang til statsborgerskab-ydelser…Vi skal fremtidssikre den Danske model..

  88. Af Ulla Nielsen

    -

    Skulle den eneste vej til accept virkelig være “en nærmest total afskrivning af egen kultur og religion”? Hvad nogle forhold angår, er det helt modsat. Det ville give større accept af hjemmearbejdende husmødre, hvis de holdt sig til “deres egen kultur” ved ikke at skrive under på at være til rådighed på arbejdsmarkedet, eller ved ikke at klæde sig “muslimsk” på en måde, som kvinder ikke gør traditionelt det hjemland, de kommer fra, hvor man faktisk ikke har tradition for at gå med burka/niqab.
    Det kan selvfølgelig være, nogen oplever det som en total afskrivning af egen kultur at acceptere at leve i et land, hvor Koranen ikke spiller nogen særlig rolle i forhold til lovgivningen, men er det på den anden side rimeligt at forvente accept af at man er lodret uenighed i den grundlæggende samfundsform i det land, man, eller ens forældre, aktivt har valgt at nedsætte sig i?
    Med mindre man som muslim er vil-dum, må man kunne få øje på en del måder, man kan opnå accept uden at afskrive sig egen kultur og religion totalt, evt. gøre op med sig selv, at man ikke selv kan acceptere det samfund, man lever i, og tage konsekvensen

  89. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Sandy Ditlef – 19. okt. – 19:24

    Problemet er bare, at hvis en dansker (etnisk og konverteret til islam) og en muslim (indvandret) med dansk statsborgerskab – er ét og samme, fordi islam får /harhovedvægten for begge ‘typer’.

  90. Af libeth sørinnesen

    -

    Npl er forresten retur i B..Fordi han er blevet fjernet i JP blogs…Meget sjovt sådan..I månedsvis har han ellers angrebet B og sagt han ikke deltager her..Nu krybende tilbage i syndsforladelse.
    🙂

    Jøder skal sidestilles med muslimer..De går begge ind for middelalderlige børnetortur..Ingen der gør dette , skal i fremtidens Danmark kunne blive statsborger..

  91. Af bo hansen

    -

    Hvorfor har sø ren pind en så udemokratisk og arrogant holdning, at han ikke vil tillade almindelige danskere at deltage i debatterne ang. Danmarks nutid og fremtid…..??

  92. Af bo hansen

    -

    Hvorfor bruges filtret på mange andre blogs til at forhindre de almindelige danskere i at fortælle om deres erfaringer med “systemet”….??

  93. Af bo hansen

    -

    Jeg forstår heller ikke at så mange er utilfredse med at Danmark fyldes med evighedsturister. Nogle med tre koner og 15-20 børn. Tænk på at det er “berigende” og til stor gavn for godheds- og turistindustrien. Og det koster kun omkring 200 MILLIARDER om året at forsørge de 900.000 “turister”.

  94. Af jørgen hansen

    -

    Hvorfor er så mange utrygge ved politikerne? De forærer jo bare vores land, byer, boliger, jobs, velfærd, kvinder, pensioner og sikkerhed væk til migranterne. Det vil migranterne selvfølgelige være så taknemmelige for, at de snart vil begynde at takke, forkæle og forsørge os. Ligesom de vil stoppe med al kriminalitet.

  95. Af Flemming Lau

    -

    Bo Hansen.
    Mon ikke Søren Pind snart følger efter Marstrand.

  96. Af jørgen hansen

    -

    Vi bør også huske på at det allerede går forrygende godt her i DK. (iflg. V, K, DF, S, SF og R osv.) Vi er et rigt land. Ganske vist vokser antallet af fattige og hjemløse danskere, ganske vist forringes sundhedsvæsnet og velfærden med utallige nedskæringer, ganske vist er antallet af familietragedier rekordhøjt, men danskerne er superlykkelige. Bare spørg DR og regeringen.

  97. Af Gert Hansen

    -

    Jan Petersen:

    ‘ Det er straks lidt tungere skyts, hvis befolkningen forenes, og går op imod magthaverne som en samlet flok. Så sker der noget – for alvor!.’

    Tja, man kan også forestille sig, at befolkningen forbliver splittet, og ‘går op imod hinanden’. Så sker der noget – for alvor.

    Hvad tro du er det mest sandsynlige?

  98. Af jørgen hansen

    -

    Iflg. aviser som BT, eb, jp og den korte går det ret vildt til i DK. Lastbiler, busser og privatbiler stjæles, kirker og museer plyndres, drenge på 14-16 år myrdes med knivstik, skud og kølleslag, kvinder og piger overfaldes og mishandles, pensionister og konfirmander overfaldes og røves, bilister bombarderes fra vejbroer med store sten, 19 drenge døde pga. lægemangel og 1813 svigt mv., tusinder af patienter, pårørende og ulykkesofre er hårdt ramt af sundheds”reformerne”, skilsmisser, hjemmerøverier og nye sygdomme hærger og Borgens politik er totalitær, anti-dansk og katastrofal. Men trøst jer, snart vil Danmark være en “humanitær stormagt” ligesom Sverige. Vi vil virkelig få noget at være stolte af. Bare spørg jel ved og ze ni a osv.

  99. Af jørgen hansen

    -

    Iflg. aviser som BT, eb, jp og den korte går det ret vildt til i DK. Lastbiler, busser og privatbiler stjæles, kirker og museer plyndres, drenge på 14-16 år myrdes med knivstik, skud og kølleslag, kvinder og piger overfaldes og mishandles, pensionister og konfirmander overfaldes og røves, bilister bombarderes fra vejbroer med store sten, 19 drenge døde pga. lægemangel og 1813 svigt mv., tusinder af patienter, pårørende og ulykkesofre er hårdt

  100. Af jørgen hansen

    -

    Iflg. aviser som BT, eb, jp og den korte går det ret vildt til i DK. Lastbiler, busser og privatbiler stjæles, kirker og museer plyndres, drenge på 14-16 år myrdes med knivstik, skud og kølleslag, kvinder og piger overfaldes og mishandles, 19 drenge døde som følge af (resten i fi. ….)?

  101. Af Helge Nørager

    -

    Jørgen, husk nu at topskatten er sænket siden 1976.
    Selskabsskatten halveret siden 1976.
    Kontanthjælpsloft indført.
    30 års rente og afdragsfrie lån.
    225 timers regel og max 2år på dagpenge ikke 7 som i 1976.
    I 1976 var der en høj arbejdsløshed og efterveer af oliekrisen i 1972.

    Så husk også at bilen den kære bil er da blevet billigere.
    Skadestuer ingen adgang uden brug af en telefon først.
    Så kan de lære det de fattige uden telefon………………….

    Men ned med skatten endnu mere ned end i 1976, hvor de brede skuldre stadig bar lidt af byrden, for det er altså ikke godt for de rige at de skal dele med andre, det siger de nemlig.
    Så det tro vi på.
    Altså den med ned med skatten og ud med de fremmede så er alt godt i lille lykkeland.

    Problem er de rige som ikke vil dele…………..
    Udmøntet i de sidste 30 års forøgelse af den økonomiske ulighed.
    Helt demokratisk.
    Og hvis der ingen penge er til operationer sidst på året som f.eks Skejby og region Sjællands hospitaler.
    Er det de fremmedes skyld samt det faktum at skatten er stadig for høj, så ned med alle skatter for de velstillende og multinationale selskaber, så bliver alt godt igen.
    Og så skal de fremmede ud dem alle sammen, og ned med skatten.

  102. Af Gert Hansen

    -

    Maria Due:

    ‘Der skal jo være et vist sammenligningsgrundlag, og sådan et kan jeg ikke få øje på.’

    Det forstår jeg ikke, da der er et sammenligningsgrundlag, nemlig hvordan mindretals ummaer lever rundt omkring, hvilket jeg adskellige gange i denne tråd har prøvet, åbenbart forgæves,at gøre opmærksom på, og at stort set ingen, og i alt fald ikke toneangivende politikere, i de sidste over 30 år har formået at se. Eller, endnu værre, ikke har villet se. At ‘ingen lande’ har delt så ‘gavmildt ud’ som ‘de vesteuropæiske’, har intet med dette at gøre. Det ville betyde, at man skulle kunne forvente en form for taknemmelighed, hvilket selvfølgelig åbenlyst ikke er tilfældet her.

    Selvfølgelig kan man i Danmark ikke nu ‘gøre noget ved’ en ummah på omkring 400.000 mennesker og stigende. Det ved man godt fra politisk hold. Derfor forsøger man sig med at snakke i ugevis om et ret ligegyldigt burka-forbud, der intet ændrer, og kun berører nogle få hundreder. Men det giver alle indtryk af politisk handlekraft.

    Ellers er jeg stort set enig i dine andre betragtninger.

  103. Af Hans Hansen

    -

    Alle muslimer i Europa ikke mindst Danmark skal sendes HJEM, og det i går..
    Muslimer er verdens affald, som de tydeligt og dagligt har bevist verden over med deres adfærd overalt, de tilhører den absolut dummeste og fatsvageste del af os alle, ud med dem og det nu

  104. Af Gert Hansen

    -

    Niels Juul Hansen:

    Hvis Steno nu havde skrevet ‘rigtige danskere’ istedet for ‘danskere’, så var himlen faldet ned over hans syndige hoved. Det mærkelige er, at den betegnelse er helt i orden i visse indvandrerkredse, men ikke udenfor. Det viser, hvor svært det efterhånden er, ikke at komme galt afsted med sproget.

    Fordi man har dansk statsborgerskab og måske dansk pas, behøver man ikke at betragte sig selv som dansker, da der meget vel kan ligge andre motiver bag, og vedkommende vil betakke sig for at blive slået i hartkorn med ‘rigtige danskere’. Af hvilken grund jeg ikke vil fornærme vedkommende, ved at betegne ham/hun som dansker.

    At kalde sig selv for ‘individ’ er selvfølgelig rigtigt nok, men umiddelbart ikke noget jeg synes er helt tilfredsstillende.

    Det rigtige ville nok være, at betegne vedkommende der ikke selv føler sig som ‘rigtig dansker’ for ‘land’ med dansk pas, eller med dansk statsborgerskab, for det er jo det de er og definerer sig selv som.

    Som jeg tidligere har gjort opmærksom på, er der mange der har bosat sig i Danmark, uden det fjerneste ønske om at blive ‘rigtig dansker’. Det er jo derfor vi har denne diskussion. At der skulle gå mere end 30 år før dette gik op for mange i den almindelige danske diskurs, er mig en gåde.

  105. Af Flemm hansen

    -

    At Danmark og Sverige nu har kurs mod uhyggelige og vanvittige tilstande, skyldes nok især feminiseringen og de radikale og skabsradikale partier. Og så det faktum at mange vælgere lader sig vildlede af ugebladene og tv-stationerne osv. Vælgerne styres med misinformation, fortielser, fordummende underholdning, hetzkampagner og hykleri/løgn om “humanisme”, ” berigelse” og “racisme”.

  106. Af fl hansen

    -

    Når politikere og tv-folk mv. og andre bliver så “elitære” at de ikke vil høre på almindelige menneskers bekymringer og erfaringer, begynder ethvert samfund at gå i opløsning. Det er derfor at den samlede politik nu er blevet forrykt, folkefjendsk, landsskadelig, fattiggørende, kortsynet og dødbringende. Se 24nyt.dk, den korte og snaphanen. Læs BTs, Berl.s, eb’s og jp’s afslørende artikler om kæmpestore svigt overfor kræftpatienter og psykisk syge., arbejdsløse, boligsøgende, skilsmissebørn og fraskilte mænd, voldsofre og pensionister osv., osv.

  107. Af fl hansen

    -

    Læs om “Systemsvigt ud over alle grænser i det danske sundhedsvæsen”. Læs om skandaløse, rædselsfulde og dræbende tilstande i visse psykiatriske hospitaler. “Mordet på psykiatrien”. Læs om tusinder af tragedier og unødvendige dødsfald som følge af dårlige “reformer” og hensynsløse lukninger/nedskæringer. Læs om sundhedsstyrelsens svigt ti år i træk. Læs om hvordan “patientsikkerhed” sylter sagerne. Læs bogen “Sundhedsvæsnets storhed og fald”.

  108. Af Martin Jørgensen

    -

    Det er tilsyneladende blevet en fast kutyme at landets uddannelse og forskningsminister lukker af for kommentarer på sin blog.
    Det er åbenbart kun hans egne synspunkter der er halal, hvad andre måtte mene er haram.
    At kalde sin blog for Livet, Friheden og….. ! – i ytringsfrihedens hellige navn , er både patetisk og en falsk betegnelse.

Kommentarer er lukket.