Multikulti uden islam

Af Torben Steno 138

Det er ved at være længe siden, at begrebet multikulturalisme har udløst brede smil og entusiasme ret mange andre steder end hos venstrefløjsdrømmere på Nørrebro i København. Her ved man til gengæld også, at den spraglede omfavnelse af forskelligheden sagtens kan fungere, bare man udelukker den jødiske og samtidig frastøder den dannebrogsdyrkende kultur, som Dansk Folkeparti repræsenterer.

Ordet multikulti skal man nok næsten være svensker for at få til smage ligeså godt i munden, som alle de mellemøstlige gastronomiske lavprisprodukter, der har været en uundværlig og påskønnet del af min hverdag i hvert fald 25 år. Ser eller hører jeg ordet, viser min indre skærm øjeblikkeligt dansende ”grå hjelme”(hvide kvinder i bedstemoralderen med kasserollehår) i intens søgen efter rytmen fra et middelmådigt tredjeverdensorkester. Det er jo meget sødt og til at leve med. Hvad værre er, er at netop denne åbne tilgang har været så fremherskende blandt de mange, der professionelt og i bedste mening har troet at den særligt pædagogiserende danske indgangsvinkel var den bedste til, at få indvandrere fra muslimske lande til at omfavne de kulturelle værdier vores land er bygget på. Værdier som fleste grå hjelme selv er fortalere for.

Danmark har heldigvis ikke ligesom Sverige officielt tilstræbt en multikulturel virkelighed. Alligevel er den blevet en realitet, som vi ikke kan og ikke skal retouchere. Det er der mange danskere, som brændende ønsker sig, fordi alt for mange af den meget store gruppe af udlændinge og nydanskere med islamisk tro og kultur holder stædigt fast i normer, der bare ikke er kompatible med vores vestlige demokrati. Det ved vi næsten alle sammen alt for godt nu. Det selvom mange – ligesom jeg selv – har haft svært ved indrømme, at Søren Krarup havde en meget stærk pointe, da han startede sit felttog mod udlændingeloven fra 1983. Sågar Uffe Ellemann tilstod næsten, at den lov han stemte for, var naiv og havde mange fejl, da han i februar blev udsat mental waterboarding i ”Kampen om ordet” hos Clement Kjærsgaard på DR2.

De formentligt kommende magthavere i Socialdemokratiet har også erkendt fortidens fejltagelser.

– 100.000 vietnamesere havde jo ikke været et problem, sagde gruppeformand, Henrik Sass i denne uge til Ekstrabladet. Ugen inden udkom, Mattias Tesfayes bog, ”Velkommen Mustafa”. Et værk, der har undertitlen: 50 års socialdemokratisk udlændingepolitik, som havde været mere retvisende, hvis den havde heddet 50 års fejlslagen udlændingepolitik. Bogen er først og fremmest en hyldest til de tidligere lokalpolitikere på den københavnske vestegn, som forsøgte at råbe partitoppen op. Ikke nok med det i samme uge undsagde selveste udlændingeordfører, Dan Jørgensen sit store idol Svend Auken.

Kursen er klar. Det usigelige bliver nu sagt højt. Den mellemøstlige udgave af den muslimske tro og kultur er problemernes hovedkilde. Modsat DF er partiets bud på afbødning af miseren heldigvis ikke en nationalromantisk oprustning med overspisning af MRSA-svin og en total afvisning af det multikulturelle. Det ligner mere en multikultimodel, som den der praktiseres på Nørrebro. Dog med den uhyre væsentlige forskel, at det bliver de ikke tilpasningsparate muslimer, der bliver udelukket. Tesfaye foreslår et loft på 5000 flygtninge per år, mens Henrik Sass med sin vietnamesermelding i realiteten taler om, at Danmark kunne klare 20 gange flere, bare de ikke er muslimer. En modernisering af de internationale konventioner, som muliggør en sådan sortering, kommer ikke i morgen, men er på sigt nok uundgåelig. Måske varer det så længe, at verden til den tid har skabt millioner af nye flygtninge, der ikke er muslimer. Så kan vi danskere nok ret bredt blive enige om at åbne vores hjerter, mens vi samtidig får løst et demografisk problem og endda får noget økonomisk lukrativt ud af det. Mens vi venter på det, så kan DF fortsætte sin lukkede EU-modstandsfest. De radikale kan skifte navn til De Overflødige og fornøje sig med deres nye selskabsleg med at gøre Danmark større ved at hylde de politiske ikoner de selv modarbejdede, mens deres politiske stjerne stod i zenit. Svend Auken er forskånet for den oplevelse. Men det må være sært for Uffe Ellemann. Ikke mindst på baggrund af de nye erkendelser.

138 kommentarer RSS

  1. Af Mehmet Sami Gür

    -

    Mutikulti uden Islam?

    Det umuligt, utopisk og for godt til at være sandt og en realitet.

    Bor du oppe i månen eller hvad…?

    Svar
  2. Af Mehmet Sami Gür

    -

    Multikulti uden Islam?

    Det er umuligt, utopisk og for godt til at være sandt og en realitet.

    Bor du oppe i månen eller hvad…?

    Svar
  3. Af P Christensen

    -

    Danskerne må ikke fastholde deres egen, nutidige kultur på egen jord.
    Så er de reaktionære.
    Tilflyttende muslimer må gerne fastholde deres årtusinde gamle religion,
    og forkaste de fremmede værdier de flytter til (dog naturligvis ikke penge)
    Så er vi nemlig alle progressive.

    Hvem andre end fantaster tror dog på sådan noget vrøvl ?

    Svar
  4. Af Svend Jensen

    -

    Tiden er nu moden til en folkeafstemning med et eller flere af de følgende punkter:

    1) Skal folk fra muslimske lande afvises ubetinget?
    2) Hvor mange ægte flygtninge pr. år skal Danmark maksimalt modtage?
    3) Hvor mange familiesammenføringer pr. år skal tillades maksimalt (i alt)?
    4) Hvor meget skal den årlige maksimale sociale ydelse være pr. opholdstilladt?
    5) Skal alle asylansøgere fortsat have lov til at husere frit i Danmark før opholdstilladelse?
    6) Må opholdstilladte overhovedet begå kriminalitet uden straks at blive smidt ud efter straf?
    7) Skal alle omkostninger for opholdstilladte alene betales med frivillige bidrag?
    8) Skal alle opholdstilladte betale særskat, for at minimere omkostningerne?

    Da politikerne er mere bange for FN, EU, konventioner og Merkel end for de mennesker, de er valgt til at tjene, behøver de at en folkelig opbakning til lige netop den indsats, som folket vil mener er nødvendigt og tilstrækkeligt. Det må kunne reducere politikernes velkendte og velbegrundede angst for en muslimsk overtagelse af magten i Danmark.

    Svar
  5. Af Jørgen Villy Madsen

    -

    Danmark går ind for en enhedskultur, den danske, der jo i kvalitet overskygger alle andre, fordi vi danskere overskygger alle andre. Er det så svært at forstå? I de gode gamle dage blev tilbedelsen af en enhedskultur kaldet racistisk, men nu er den – tak til dansk folkeparti – blevet stueren. Hvem havde nu troet det, men sådan kan det gå.

    Hele den savlende, feministiske medmenneskelighed med det ulækre svinske navn, multikulti, er omsider røget ud med badevandet. Tak, dansk folkeparti. Hvad skulle vi have gjort uden jeres klarsyn. Nu kan vi med god samvittighed gøre det, som vi altid har haft lyst til. Vi kan rense folkelegemet for urenheder. Halleluja. Vor strid er endt.

    Svar
  6. Af - Dahl Jørgensen

    -

    Det er familiesammenføringsreglerne der er problemet denne generøse holdning har kostet Danmark dyrt.
    Da man i 60 og 70’erne “tømte” den Anatolske højslette for billig og villig tyrkisk arbejdskraft gav det mening.
    Udover tyrkerne kom der også en del pakistanere- men kun som indvandrere ikke som flygtninge
    De kunne så arbejde her og sende penge hjem til familien -så langt så godt-men med retten til familiesammenføring og hvor ægtefællen blev hentet i hjemlandet begyndte problemerne og de kulturelle forskelligheder for alvor at vise sig.

    Svar
  7. Af Henning Svendsen

    -

    Multikultur eden Islam!je her er Amerike et godt eksempel og med en Marchal hjælp til hele det kristne Europa så fik vi to verdensdele førende på alle felter
    Eller Kenya som har fået 100gange mere Marchal hjælp men landet er stadig på randen af fallit og Islam sniger sig ind i hver landsby og skaber ballade overalt
    Nej ægte Multikulti det er en Win og Win situation for begge parter ellers hedder det kommensalisme og det er jo nok situationen ii hele den kristne verden

    Svar
  8. Af Torben Steno

    -

    Måske skulle du hellere have sendt dit indlæg til Der Stürmer,Hr. Jørgen Villy Madsen.

    Svar
  9. Af Niels Larsen

    -

    Det ville have været bedre, hvis socialdemokraterne og Uffe Ellemann ville indse, at vi skal have iværksat en masseeksport af muslimer fremfor at finde nye græsgang, hvor vi kan hente flere flygtninge fra.

    Ikke mindst efter at en hel del af tyrkerne har smidt den tynde, demokratiske fernis og er sprunget ud som diktaturforkæmpere. Hjem med dem ASAP!

    Multikultur er helt fint – bare islam ikke er én af ingredienserne, for så er det uspiseligt!

    Svar
  10. Af Niels Larsen

    -

    Svend Jensen

    1) Ja!
    2) 0! Vi skal udelukkende hjælpe i nærområderne.
    3) Det efterspurgte antal, hvis den her i landet boende er selvforsørgende og den tilflytningsønskede også vil være det fra dag 1.
    4) 0. De skal være selvforsørgende fra dag 1.
    5) Nej – de skal slet ikke være her.
    6) Nej.
    7) Nej. For der skal ingen være.
    8) Nej. For der skal ingen være.

    Det er Nye Borgerliges politik.

    Svar
  11. Af Jakob S. Rasmussen

    -

    @Steno

    JVM er dybt ironisk; han antyder faktisk, at han mener, at dine holdninger hører til i Der Stürmer.

    Men I er begge to gode nok, efter min vide målestok.

    Det er islamisternes antisemitiske holdninger, der hører til i Der Stürmer.

    Svar
  12. Af J. Hanse n

    -

    Det er ved at være længe siden, at begrebet multikulturalisme har udløst brede smil og entusiasme ret mange andre steder end hos venstrefløjsdrømmere på Nørrebro i København.
    Skriver Steno.

    Alt for beskedent Steno.
    Multikulturalisme udlæser brede smil på din fløj.
    Så længe det f.eks. drejer som om billig arbejdskraft fra Østeuropa.

    Svar
  13. Af Den svenske mediesituation « Snaphanen.dk

    -

    […] I Danmark kan vi i dag se, at Torben Steno nu er ved at befinde sig der, hvor Søren Krarup befandt sig i 1985: Multikutur uden islam. […]

    Svar
  14. Af Kaj Vilhelmsen

    -

    Torben Stenos indlæg er vanvittigt, da det vil føre til en total ødelæggelse af Danmark med en ny bølge af indvandrere, uanset om disse så er muhamedanere eller ej. Vi har ikke brug for flere fremmede, men vi har brug for en repatriering af den uhyre flok af fremmede, som allerede er i vort land og tynger vort samfund ned. Der lever nu over en halv million fremmede i Danmark, og det kan mærkes overalt på den mest ubehagelige måde. Vi må have gang i en repatriering af de fremmede, og vi bør under ingen omstændigheder modtage flere flygtninge, migranter eller fremmedarbejdere. Det var ikke besættelsen 1940-45, som var en trussel mod danskheden, truslen er det nuværende politiske system, der har åbnet porten på vid gab for alverden.

    Svar
  15. Af Jens Ellekær

    -

    Mehmet Sami Gür:

    “Multikulti uden islam?” Selvfølgelig. Der er mange kulturer uden for islam. Som kultur er islam for længst stivnet. Muslimer henviser ihærdigt til islams “gyldne periode” fra det 8. til det 10. århundrede, men den tid er jo for længst forbi. Som den tyske muslim og sociolog Necla Kelek skriver det i sin “Kulturernes kaos” så forviste den persiske teolog Al.Ghazali (1058-1111) “den koranske religion til den skal, som frarøvede den enhver mulighed for innovation, videreudvikling og modernisering”. Senest eksisterede der en blomstrende muslimsk kultur i Mogulriget i det 16. og 17. århundrede. Siden har muslimer stort set intet skabt af kulturel betydning. Også de kuplede moskeer har I lånt fra den byzantinske arkitektur.

    Derimod har I i jeres arrogante selvfremstilling som “rettroende” skabt konflikter med stort set alle jeres naboer. Det gør sig gældende i Sudan, i Nigeria, i Indien, i Thailand og i Filippinerne. I jeres stater, hvoraf mange må betegnes som “failed” eller på vej til at blive det, bestræber I jer på at at undertrykke eller fordrive alle andre kulturer end den muslimske.

    Så nej, Torben Steno bor ikke på månen – og ja, multikulturalisme kan kun eksisterer fredeligt uden muslimer.

    Mehmet Sami Gür, se det dog nu i øjnene: Da Gud i sin uendelige visdom skabte verden og indstiftede fastereglerne for muslimer, gjorde Han det dermed også klart, at muslimer aldrig skulle bevæge sig nord for 45 grader nordlig bredde eller syd for 45 grader sydlig bredde. Du har altså flyttet dig uden for det område, som Gud i praksis har anvist dig.

    Svar
  16. Af Lotte H

    -

    Kære Torben Steno.
    Du skriver: “Den mellemøstlige udgave af den muslimske tro og kultur er problemernes hovedkilde”. Men hvilken anden udgave findes?
    Det er tvingende nødvendigt, at vores debattører og politikere snart sætter sig ind i, hvad Islams budskab er. Og I skal selv læse det. Please. Lad nu være med at tro, at når grønthandleren er flink, så er islam det også. Grønthandleren er ikke islam. Men han vil formentlig aldrig gå imod islam.
    Den eneste “udgave” af islam, som er forenelig med et fællesskab mellem os, er en reformeret udgave, hvor der tages afstand fra de dele af Koranen, der stammer fra profetens tid i Medina. Men det er imod selve religionens kerne – at Koranen er Allahs uforanderlige ord til menneskeheden, og at profeten er det ultimative forbillede.
    Når du omtaler en særlig problematisk “mellemøstlig udgave”, så fortæller det mig, at du ikke ved, hvad Allahs uforanderlige budskab er.

    Svar
  17. Af Jan Petersen

    -

    Et kort citat fra Steno debatindlæg: “Måske varer det så længe, at verden har skabt millioner af nye flygtninge, der ikke er muslimer. Til den tid kan vi danskere nok ret bredt blive enige om at åbne vores hjerter, mens vi samtidig får løst et demografisk problem og endda får noget økonomisk lukrativt ud af det.”

    Jeg har aldrig rigtig forstået den der tese om, at Danmark har et demografisk problem. Det sikrer jo netop hele den teknologiske udvikling af robotter og mere og mere intelligent software, at vi i fremtiden ikke har. Der er helt enkelt ikke arbejdspladser til de knap 6 mill danskere, vi allerede er. Hvilket meget godt illustreres af Steno med forudsigelsen om – millioner af nye flygtninge. Ja, af den enkle årsag – at der ikke er noget arbejde til dem!

    Svar
  18. Af Lotte H

    -

    Helt enig med Svend Jensen i at en folkeafstemning vil være en god ide. Det kan ikke være rigtigt, at FN og EU skal pålægge Danmark, at opløse sig selv kulturelt. Enhver kan regne ud, at hvis det fortsætter, vil den muslimske befolkningsandel blive stadig større, og til sidst bliver vores børn være en minoritet. Jeg tør simpelthen ikke tage chancen og tro på, at muslimerne til den tid vil være blevet sekulære. Intet peger i den retning. Jeg beder til, at nogen snart giver os den folkeafstemning, og at en sponsor vil dele gratis koraner ud til folket til oplysning under valgkampen, så man kan se, hvad det er, man reelt stemmer om. .

    Svar
  19. Af Paul Bischoff

    -

    Jeg forstår stadig ikke hvorfor 100.000 vietnamesere ville have været bedre end et tilsvarende antal muslimer. Skyldes det, at tre fjerdedele af vietnamesere fra Vietnam er ikke-religiøse eller tror på folketro? Så forstår jeg det straks bedre. Dansk kulturkristendom og vietnamesisk folketro passer vel godt sammen. Kulturkristendom er vel en undskyldning for at Folkekirken findes, men at langt størstedelen af dens medlemmer i virkeligheden ikke ved hvad de er medlemmer af og hvorfor. En slags folketro der er gået i arv.

    Svar
  20. Af Mehmet Sami Gür

    -

    HAR LIGE FOR NYLIGT SET NIKOLAJ VILLUMSEN FRA ENHEDSLISTEN PÅ ATV (TYRKISK TV KANAL) NYHEDERNE, HVOR HAN KNOKLER FOR “NEJ” TILHÆNGERNE MED PKK TERRORISTERNE. HVOR NEUTRAL OG OBLIGATORISK ER MAN SÅ SOM OBSERVATØR EGENTLIG???

    OSCE og observatører fra vesten, som var i Tyrkiet for at følge med i folkeafstemningen til den nye tyrkiske forfatning, bliver nu afsløret med masser af billeder sammen med PKK terroristerne, herunder den danske politiker, Nikolaj Villumsen, fra Enhedslisten. Hvor neutral og obligatorisk er man så, når man siger afstemningen ikke levede op til internationale standarder? Man er ikke en skid troværdig! Så, Nikolaj Villumsen, du lyver som aldrig før og derfor kan du hverken narre danskerne, tyrkerne eller verdensborgerne. I er fanget og opdaget med jeres narrestreger.
    TYRKISK FOLKEAFSTEMNING HAR DERFOR BESTÅET SIN DEMOKRATISKE EKSAMEN! SLUT!

    Svar
  21. Af Finn Bjerrehave

    -

    Det Tyrkiske valg har afdækket, Demokrati tilhører ikke Muslimernes hjerte eller hjerne, og Erdogan er beviset, hvor Hitler var forebilledet, og sejren kom i hus, efter 53 millioner stemmer optalt på 3 timer, gav Erdogan sejren, og Europas Tyrkiske befolkning gav sejren , hvilket undsiger glæden i et Demokratisk land, og den Tyrkiske befolkning som lever med Erdogan er skuffet over afgørelsen, og vi andre håber på snarlig udrejse.
    Demokratiet taber. Finn Vig

    Svar
  22. Af Niels Larsen

    -

    PAUL BISCHOFF

    Vietnamesere er kendte for at være flittige og yderst arbejdsomme. Det samme kan næppe siges om muslimerne eftersom ca. 50% af dem her i landet lever på nas.

    Vietnamesere er ikke kendte for at ville ændre de samfund, de bosætter sig i. Det samme kan næppe siges om en hel del af muslimerne her i landet.

    Vietnameserne forsøger ikke at møve deres religion(er) indpå andres enemærker. Det samme kan næppe siges om en hel del af muslimerne her i landet.

    Et bytte – 100.000 vietnamesere for 100.000 muslimer – ville være klart i det danske samfunds interesse til hver en tid.

    Islam er ødelæggende for ethvert samfund, det snylter sig ind i.

    Svar
  23. Af Niels Peter Lemche

    -

    PAUL BISCHOFF, det er ikke bare vietnamesere, men i det hele taget mennesker fra sydøstasien. De laver ingen problemer (for os andre), de administrerer sig selv, og er djævelsk flittige. Kriminelle? Jovist, det vil der være sikkert i samme omfang som i befolkningen omkring dem.

    Svar
  24. Af Flemming Lau

    -

    Torben Steno.
    “En modernisering af de internationale konventioner, som muliggør en sådan sortering, kommer ikke i morgen, men er på sigt nok uundgåelig”.

    Du taler om konventioner i nu og fremtid. FN’s konventioner ophørte de facto for 20 år siden, da OIC fik gennemtrumfet at Sharia loven er den islamiske verdens menneskerettigheder jf Cairo erklæringens art. 25 i ’90. I 1997 blev den indført på lige fod med FN ’s menneskerettigheder. Den amerikanske udenrigschef M. Allbright ønskede dengang et særskilt FN System for vesten for at stå stærkere imod en verden, hvor diktaturer og slyngelstater er i flertal!

    Svar
  25. Af J. Hanse n

    -

    AF NIELS LAR SEN – 19. APRIL 2017 19:27

    https://www.b.dk/nationalt/vietnamesisk-skunkkonge-faar-16-aars-faengsel-og-udvisning

    Vietnamesere er dybt indblandet i denne form for kriminalitet.
    Helt upåagtet af højrefløjen.
    Det kan ikke rigtigt bruges i deres dagsorden.

    Svar
  26. Af Niels Larsen

    -

    J. HANSE N

    der er brådne kar i alle populationer.

    Men der er langt flest i muslimske populationer iflg. Danmarks Statistik.

    Svar
  27. Af Niels Larsen

    -

    FLEMMING LAU

    Det mindste, vore politikere kunne gøre, er at erkende, at der findes to sæt af rettighederne og at mennesker kun skal nyde de rettigheder, som er gældende i deres egen kulturkreds og at konventionerne kun er gældende for mennesker indenfor kulturkredsenes respektive grænser.

    Svar
  28. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Torben Steno

    “Måske skulle du hellere have sendt dit indlæg til Der Stürmer,Hr. Jørgen Villy Madsen.”

    Der er utallige af denne type indlæg her på berlingske blog. Det kan vist ikke undgåes, hvis man går ind for ytringsfrihed. Nu er din egen blog også blevet en ‘varmestue*.

    Svar
  29. Af Gert Hansen

    -

    Paul Bischoff:

    ‘Jeg forstår stadig ikke hvorfor 100.000 vietnamesere ville have været bedre end et tilsvarende antal muslimer. ‘

    Det tyder på at du ikke har været i hverken Mellemøsten eller i Østasien.

    Svar
  30. Af Paul Bischoff

    -

    Alle de her generaliseringer er jo helt hen i vejret. Der findes væsentlig flere danskere end muslimer i Danmark der ligger statskassen til last og som skaber problemer. Uden blandt andet muslimske indvandrere havde danske curlingbørn ikke kunne tage deres drømmeuddannelser. Nogle skulle jo køre bus og taxi for dem, stå i butik og sortere post og vaske de gamle bagi. Jeg har haft mange flittige muslimske kolleger, så jeg synes det er noget vrøvl at lukke ud, at multikulti kun kan fungere uden muslimer. Det fungerer fint med muslimer.

    Til gengæld kunne vi sagtens undvære alle de kværulanter, der altid synes det er de andres fejl, og som ikke er blege for at sparke til folk som allerede ligger ned. Vi kunne også godt undvære alle de lade og dovne danskere, der mener de kommer i første række. Jeg har haft rigtig mange etnisk danske kolleger, som bare er ude på ævl og kævl for at holde tempoet nede så de selv kan følge med.

    Svar
  31. Af Paul Bischoff

    -

    Gert Hansen… Det tyder på, at du muligvis har læst hvad jeg skrev, men ikke har forstået hvad jeg skrev. Danskere har et problem med religioner, og især med sin egen, fordi de ikke ved hvorfor de tror og hvad de tror på.

    Svar
  32. Af Gert Hansen

    -

    Efter i godt fyrretyve år at have hørt på uendelige tirader at ukvalificeret vås om visse dele af indvandringen, fra både den såkaldte elite inklusive politikere, kunstnere/’kunstnere’ m.fl. kan man nu konstatere, at virkeligheden åbenbart ikke længere lader sig benægte, hos visse af de tidligere fakta-resistente herunder socialdemokraterne.

    De ubekvemme realiteter er for overvældende, og forsøges efterhånden kun fortiet eller bagatelliseret af en lille flok ‘hardcore’ apologeter, der, som visse indvandrere og deres ‘talsmænd’, stædigt forsøger at tale imod.

    Radikale og den yderste venstrefløj vil dog stadig ikke indrømme det, de fastholder deres fakta-resistens, men det er opløftende at realitetssans endelig ser ud til at få fodfæste i Socialdemokratiet.

    Jeg er hverken tilhænger at totalt stop for asyl eller immigration, men der er en hel del der skal ændres eller strammes op i den hidtil førte politik, og et flertal af danskerne bliver nødt til at tage stilling til, hvilket samfund der skal udvikles fra nu af.

    Svar
  33. Af Henrik Schultze

    -

    Mehmet sami Gur
    Åben nu øjnene!
    Du må snart kunne forstå , at den muslimske kultur er ikke et alternativ i en moderne vestlig verden.
    I har ingen fremtid her !
    Det bliver ned ad bakke for jer , jeres børn , jeres børnebørn.
    Hvis I ikke ændre religion , kultur og aditude vil I aldrig blive accepterede her i Vesten.
    Assimiler jer eller rejs tilbage til de muslimske kulturer hvor den hører hjemme.
    Der er intet alternativ hvis jeres liv skal blive lykkeligt og
    I kan ikke erobre vesten – det kan I godt glemme.
    Vil det ikke være bedre med et lykkeligt liv i et homogent land , med ene muslimer der alle er rettroende.

    Svar
  34. Af J. Hanse n

    -

    AF GERT HANSEN – 19. APRIL 2017 20:38
    “Efter i godt fyrretyve år at have hørt på uendelige tirader at ukvalificeret vås om visse dele af indvandringen, fra både den såkaldte elite inklusive politikere, kunstnere/’kunstnere’ m.fl. kan man nu konstatere,”

    Det ukvalificerede vås kommer vist mest fra demagoger og populister fra højrefløjen.
    Herunder DF landsbytossernem Nye Borgerlige, nazister, fascister, racister og hvad højrefløjen ellers har at byde på. .
    På de gode dage.

    Svar
  35. Af J. Hanse n

    -

    AF GERT HANS EN – 19. APRIL 2017 20:38
    “Efter i godt fyrretyve år at have hørt på uendelige tirader at ukvalificeret vås om visse dele af indvandringen, fra både den såkaldte elite inklusive politikere, kunstnere/’kunstnere’ m.fl. kan man nu konstatere,”

    Det ukvalificerede vås kommer vist mest fra demagoger og populister fra højrefløjen.
    Herunder DF landsbytossernem Nye Borgerlige, nazister, fascister, racister og hvad højrefløjen ellers har at byde på. .
    På de gode dage.

    Svar
  36. Af Henrik Schultze

    -

    Poul Bischoff
    Du mener at andre kommer med ukvalificeret vrøvl om indvandringen .
    Så må jeg også have lov til at sige at du er et gedigent vrøvlehoved ,uden at gider begrunde det nærmere.
    Det er dine argumenter ikke gode nok til at spilde tid på.

    Svar
  37. Af Flemming Lau

    -

    Niels Larsen, du er hamrende god til at fatte dig i korthed..! Og jeg er langt hen ad vejen enig med dig om at gå tilbage til før ’67 konventionen. Men de forfulgte fra verdens diktatur stater, ikke mindst de kristne, har vi stadigt et vist ansvar for, til trods for 40 års misbrug fra FN’s side. Det gælder også for systemkritikerene og forfatterne fra samme områder. Efter de kriterier mener jeg at vi skal fortsætte med de 500 kvote flygtninge pa. Mange af vore åndsløse politikkere har større armbevægelser, men lad os nu lige få styr på situationen, inden det er for sent. En løsning kunne også være, en til en konvertering. En antidemokrat ud, en demokrat ind, her er jo nok at tage af…!

    Svar
  38. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt er FN-flygtningekonventionen fra 1951 – udvidet med en protokol i 1967 – fuldstændig irrelevant. Det hele er inkorporeret i EU-retten via diverse traktater ( Maastricht, Lissabon, Dublin, osv)

    Svar
  39. Af Niels Larsen

    -

    FLEMMING LAU

    Personligt vil jeg ikke have det mindste imod at lave en byttehandel med de muslimske lande om, at vi tager deres kristne mod at de tager vore muslimer i forholdet 1:1.

    De kristne kan vi nok sluse ind i en fri kultur som vores og muslimerne vil blive mere tilfredse i deres skodlande, må man formode.

    Naturligvis bliver de først nødt til at rydde op i murbrokkerne, men så går tiden jo med det.

    Svar
  40. Af Niels Larsen

    -

    FLEMMING LAU

    Personligt vil jeg ikke have det mindste imod at lave en byttehandel med de muslimske lande om, at vi tager deres kristne mod at de tager vore muslimer i forholdet 1:1.

    De kristne kan vi nok sluse ind i en fri kultur som vores og muslimerne vil blive mere tilfredse i deres skodlande, må man formode.

    Naturligvis bliver de først nødt til at rydde op i murbrokkerne, men så går tiden jo med det.

    Svar
  41. Af Gert Hansen

    -

    Paul Bischoff:

    Jeg forstod godt hvad du skrev, og det var der også andre der har gjort, kan jeg se. Og det var det jeg svarede på.

    M.h.t. til religioner har du fuldstændig ret i, at jeg har et problem. Nemlig alle dem der går ind for overtro af den ene eller anden slags, og mener at de har en guddommelig ret til at forsøge at pådutte mig, og andre ‘vantro’, deres, eller endda terrorisere mig og andre til at tro på deres.

    For ca. 30 år siden var vi efterhånden i Danmark endelig kommet ud over at religion var et problem. Det er desværre ændret sidenhen, hvor vi nu oplever, i stigende grad, de med religion forbundne problemer. (Det skal tilføjes, at ikke alle religioner giver problemer). Det er stærkt beklageligt da det betyder, at voldsomt megen energi og tid skal anvendes på noget så irrationelt, istedet for på noget mere fornuftigt, hvor der er nok af problemer at tage fat på og gøre noget ved.

    Svar
  42. Af Paul Bischoff

    -

    Gert Hansen,

    Tro og overtro er ikke det samme, selvom du måske er overbevist om noget andet.
    At pådutte eller terrorisere andre er naturligvis uacceptabelt uanset hvad.

    Problemet med Islam helt specifikt er, at det ikke er en enhedsreligion. De har rigtig mange autonome tolkninger af nøjagtig den samme skrift. Desuden findes der nationale forskelle indenfor Islam.

    Muslimer i Danmark repræsenterer de nationale forskelligheder indenfor Islam hvor de oprindeligt kommer fra, og som eksempel er det en tyrkisk imam der kommenterer på folkeafstemningen i Tyrkiet (selvom han nok skulle have holdt sig for god til at blande sig i politik).

    Det der mangler, er en dansk udgave af Islam. Imamer skal uddannes i Danmark på dansk og holde fredagsbøn på dansk. Det skal muslimerne gerne selv finde ud af at organisere mellem sig, hvis de altså har bare et gram af danskhed i sig. Det burde ikke være så svært, og det vil gøre det lettere for andre danskere at acceptere dem.

    Jeg mener ikke at tro er irrationelt. Men, jeg giver dig ret i, at samfundet ikke skal bruge en masse energi på folks forskellige trosopfattelser.

    Svar
  43. Af Peter Boa

    -

    Well spoken!

    Svar
  44. Af Flemming Lau

    -

    Jan Petersen, jeg er pinlig bevidst om Ole Espersens inkorporationslov fra ’92. Den nulevende demoraliserende skamstøtte, sekunderet af Gammeltoft og Lasse Budtz sidstnævnte posthumt..! Det er derfor at vi skal tilbage til EF niveauet, før EU vildskuddet i ’92..! Hvis det franske valg glipper, så må vi vente 5 år til..!

    Svar
  45. Af Jan Petersen

    -

    @ Flemming Lau, i øvrigt har jeg stærkt på fornemmelsen, at danske landspolitikere egentlig er meget godt tilfreds med at være slave bundet af EU. Reelt er det fuldstændig ligegyldigt, hvilket dansk politisk parti vælgerne stemmer på. Folketinget er simpel administrator for EU. Hvor mange gange hører vi ikke forklaringen . . . det kan vi ikke af hensyn til vore internationale forpligtelser!

    Det er noget mere bekvemt at lege administrator og sætte plus/minus ved kan/kan ikke, end komme op med egne vidtrækkende politiske programmer. Derfor ender dansk politik altid i at flytte rundt på et par milliarder i finansloven. Det er et af Folketingets eneste legale områder, der er intakt, hvor de politiske partier (administratorerne) kan skille sig ud fra hinanden!

    Svar
  46. Af Peter Neerup Buhl

    -

    Selvklart er islam en forværrende faktor, men blot én kinesisk storby på vandring vil gøre os i mindretal i eget land og et potentielt nyt Tibet. Hvornår er princippet om et folks odelsret til eget land blevet så odiøst? USA er så vist intet forbillede her, men et billede på de uhelbredelige spændinger, et multietnisk land selv uden betydelig islam plages af. Hvorfor dog gå ind for dét, når det kan undgås? Danmark var vist relativt mere førende i verden, da vi kun var halvt så mange her.

    Svar
  47. Af Paul Bischoff

    -

    “Den mellemøstlige udgave af den muslimske tro og kultur er problemernes hovedkilde”.

    Netop derfor er der brug for en dansk udgave af den muslimske tro og kultur.
    Det burde muslimerne i Danmark gøre noget ved, og de vil blive respekteret for det.

    Svar
  48. Af Jan Petersen

    -

    PETER NEERUP BUHL

    Bortset fra dit underlige indlæg – så er netop kinesere vel nogle af de mest driftige forretningsfolk i verden. Jeg har opholdt mig meget i Sydøstasien, og netop kinesiske kvarterer er nogle af de rigeste. Kinesere dér går ofte under betegnelsen “asiens jøder”. De er imponerende igangsættere, entreprenører og kan spinde guld som ingen andre. Så hvis en kinesisk by finder på at udvandre til Danmark – VELKOMMEN her 🙂

    Svar
  49. Af niels jensen

    -

    @ JAN PETERSEN

    Jeg takker dig for dine bidrag til debatten.

    Kunne ikke selv have formuleret mig bedre.

    Svar
  50. Af Flemming Lau

    -

    Jan Petersen, enig! Det er det jeg kalder “Ekspiditionskontoret med gummistemplet” Man spekulere nogen gange på, om de blot holder sæde og stemplet varmt, for at bevare den karrierefremmende position til den overnationale verden. Det er nok for kynisk betragtet, men det kan undre at man ikke yder EU større modspil, end som så!

    Svar
  51. Af hans Andersen

    -

    Vi skal adressere udfordringerne, der hvor der er. Det er de kriminelle og dem som modsætter sig integration der er problemet. Forestil jer vi havde en metode til at få sendt disse retur, så var der slet ikke behov for den polarisering, som er skabt de senere år på grund af indvandringsdebatten

    Svar
  52. Af Jan Petersen

    -

    På nær et par – uden tvivl politisk idealistiske tåber – er en plads i EU-gummistemplet Folketinget et fedt flueben på CV’et . . . til yderligere karriere i lignende globale klubber. Jeg gider ikke lige Google specifikke navne, men der er utallige eksempler. Et af de værste eksempler er vel Fogh, der byttede en statsministerpost for en Nato Generalsekretær post – baseret på en ulovlig Irak krig. Vel det dyreste jobskift i danmarkshistorien . . . på alle politisk tænkelige områder !

    Svar
  53. Af Peter Neerup Buhl

    -

    Jan Petersen, at du ser mit indlæg som “underligt”, bekræfter jo bare, hvor langt væk debatten er kommet i retning af at betragte Danmark som et blot beboet landområde for alverden, i stedet for det lille danske folks hjem gennem mindst 1000 år. Millioner af andre kan lige så godt bo her, bare det kan “betale”(?) sig. Pointen er jo ikke kinesernes eller andres angivelige kvaliteter eller laster. Næppe noget folk overgår vel tyskerne i flid og dygtighed, så hvorfor ikke bare lige så godt være forblevet en del af Tyskland, når vi nu var blevet besat. Som Ritt Bjerregaard har sagt, er vi jo blot en forlængelse af det nordtyske steppeland. Glidebanen begyndte vel, da vi gik ind i EF for at få billigere kaffe, efter hvad løftet nu var. Siden er kræmmerlogikken blevet ret enerådig i politik, og den fører selvsagt til, at det hele mistes for at få de alle de små fordele. Vil jeg handle med kineserne, går jeg i dag ind på alibaba.com, det kræver så vist ikke et mini-USA her.

    Svar
  54. Af Jan Petersen

    -

    @ PETER NEERUP BUHL

    Tilsyneladende opfattede jeg dit indlæg forkert, og det beklager jeg – undskyld. Meget enig i teksten 20. APRIL 2017 1:23 🙂

    Svar
  55. Af jack . n Knudsen

    -

    Jeg håber ¤FET ¤PET , har et øje rettet mod MEHMET SAMI GÜR
    Som startede, får år tilbage med at kræve at danskerene skulle betale for plejehjem kun for
    muslimer .
    Han bliver mere og mere rabiat i hans tekster.
    Som bevæger sig mere og mere væk fra virkeligheden, normale rationale demokratiske meninger og holdninger.
    Hvis man læser alle hans tekster gennem årene, har han tiltagende svært ved at leve i et demokrati.
    MEHMET , jeg håber du finder et bedre sted at leve, for dig og for os , for jeg garantere dig Danmark /EU bliver sværere og sværere for dig og din røverbande ligesindede fra ørkenen , at leve I.
    Inderst inde , ved du også godt , at du egentlig ikke er velkommen.
    Du er ikke Dansker og bliver det aldrig , i mine og mange mange mange manges øjne.

    Svar
  56. Af jack . n Knudsen

    -

    Jeg håber FET PET , har et øje rettet mod MEHMET SAMI GÜR
    Som startede, får år tilbage med at kræve at danskerene skulle betale for plejehjem kun for
    muslimer .
    Han bliver mere og mere rabiat i hans tekster.
    Som bevæger sig mere og mere væk fra virkeligheden, normale rationale demokratiske meninger og holdninger.
    Hvis man læser alle hans tekster gennem årene, har han tiltagende svært ved at leve i et demokrati.
    MEHMET , jeg håber du finder et bedre sted at leve, for dig og for os , for jeg garantere dig Danmark /EU bliver sværere og sværere for dig og din røverbande ligesindede fra ørkenen , at leve I

    Svar
  57. Af Jan Petersen

    -

    @ JACK . N KNUDSEN – 20. APRIL 2017 2:42

    I øvrigt et total tumpet indlæg. Du kan jo bare negligere eller springe over, hvad du ikke gider læse – hvor svært kan det lige være ? 🙂

    Svar
  58. Af Ellen Friis

    -

    Den mellemøstlige islam var mere åben og venlig for bare 100 år siden. Tænk på Libanon og det gamle Persien.. men årevis med krig med vestlig indblanding, både pga olieinteresser og Israels tilstedeværelse, har trukket fronterne mellem dem og os unødvendigt skarpt op. Islam i Danmark og det øvrige Europa kan måske igen finde en venlig og nutidig praksis.

    Svar
  59. Af Brian Jørgensen

    -

    Så Ellen her mener ifølge hendes logik at den lille 11 årige pige der blev kløvet i 2 dele i Stockholm fornylig selv var ude om det fordi fronterne mellem dem og os er trukket op?

    Gøgeungen islam bliver større dag for dag og skal have mere og mere

    Man kan nu læse i jp at Danmark får kritik for ikke at efterleve religions friheden (eller ligheden som muslimer læser det) internationalt

    Mere og mere…

    Svar
  60. Af Niels Peter Lemche

    -

    JACK . N KNUDSEN, der er ikke noget, der hedder FET. Det hedder FE, Forsvarets efterretningstjeneste. PET er en populær misforståelse med udgangspunkt i akronymet PET.

    ELLEN FRIIS, og du har fuldstændig ret. Balladen startede med forræderiet mod araberne efter Den 1. Verdenskrig, da England og Frankrig forsøgte at lege kolonimager i Mellemøsten med Sykes-Picot-aftalen. Derved opstod de umulige stater og landegrænser, der plager området i dag, herunder Kuweit, som jo egentlig bare blev udskilt af Iraq for BPs skyld. Så kom den jødiske indvandring i Palæstina, hvor zionisterne henviste til Balfour-erklæringen — igen en europæisk indblanding. Man kunne se resultaterne allerede i mellemkrigstiden med flere palæstinensiske oprør, der standsedes af udbruddet af Den 2. Verdenskrig, også i Egypten, hvor man heller ikke må glemme, at en lokal modstandsbevægelse mod briterne og deres håndlangere var under opbygning. Sadat hørte til denne bevægelse. Efter krigen gik det rigtig galt, kulminerende i første omgang med oprettelsen af staten Israel, og få år efter den engelsk-franske-israelske besættelse af Sinaj og Suezkanalen, hvor amerikanerne fik nok og smed dem ud igen. Resten er vist alment kendt.

    Som jeg har skrevet her adskillige gange er løsningen — jo, ha ha, den er heller ikke nem — at bryde de mellemøstlige stater op i en række mindre enheder baseret på det etniske (og religiøse) grundlag. Israel er det konstante problem; men det gælder også Jordan, hvor hashemitterne, der blev jaget ud af Den Arabiske Halvø af Saud-familien, derefter over night fratog palæstinenserne deres ret til at være statsborgere i deres eget land. De havde ellers levet i området så længe man kan huske. Syrien blev et håbløst sammensurium af forskellige etniske og religiøse grupper, hvor i de sidste snart halvtreds år, en lille gruppe, alawitterne, har fået lov til at “styre” landet med terror mod resten af befolkningen. Men der er grobund for en tre til fire mindre stater (der sikkert heller ikke vil kunne holde fred indbyrdes). Og med hensyn til Iraq, så kan enhver selv se, hvad der er galt. Syrien og Iraq er kunstige stater uden egentlig evne til at overleve undtagen under grusomme diktaturer, hvor diktatoren ikke er bange for at slå sin “egen” befolkning ihjel.

    Men som sædvanligt: Enhver med bare et vist kendskab til området og dets historie kan se, hvad der er galt; men tro mig, der er så mange kloge hoveder, der ved bedre, netop fordi de ingenting ved.

    Svar
  61. Af Niels Peter Lemche

    -

    Så endte mit lange indlæg naturligvis i filtret, så der blev plads til lidt flere markedsskrivere à la BRIAN JØRGENSEN.

    Svar
  62. Af Jacob Schønberg

    -

    Befolkningerne i de andre EU lande ønsker det samme som os , derfor er samarbejde i EU vores bedste chance for at stoppe for flygtninge og migranter og for at sende mange muslimske flygtninge og migranter tilbage ! Problemet er at verdens fattigste lande nu får en befolkningstilbækst som de ikke kan sørge for. de næste 34 år vil Afrika fordoble sin befolkning fra nu 1,2 milliard til 2,4 milliarder !!
    Vi vil se et pres på Europas grænser som kun et samarbejde skal stoppe!

    Jeg forestiller mig at EU landene skal gå sammen om Ulandsbistand, nødhjælp, handelsaftaler og aftaler om flygtningelejre og tilbagesendelser. Vi skal have stoppet den Ulandsbistand som nu har fejlet i 70 år

    Svar
  63. Af Jacob Schønberg

    -

    Befolkningerne i de andre EU lande ønsker det samme som os , derfor er samarbejde i EU vores bedste chance for at stoppe for flygtninge og migranter og for at sende mange muslimske flygtninge og migranter tilbage ! Problemet er at verdens fattigste lande nu får en befolkningstilvækst som de ikke kan sørge for. de næste 34 år vil Afrika fordoble sin befolkning fra nu 1,2 milliard til 2,4 milliarder !!
    Vi vil se et pres på Europas grænser som kun et samarbejde skal stoppe!

    Jeg forestiller mig at EU landene skal gå sammen om Ulandsbistand, nødhjælp, handelsaftaler og aftaler om flygtningelejre og tilbagesendelser. Vi skal have stoppet den Ulandsbistand som nu har fejlet i 70 år

    Svar
  64. Af Niels Peter Lemche

    -

    JACK . N KNUDSEN, der er ikke noget, der hedder FET. Det hedder FE, Forsvarets efterretningstjeneste. PET er en populær misforståelse med udgangspunkt i akronymet PET.

    Svar
  65. Af Niels Peter Lemche

    -

    ELLEN FRIIS, og du har fuldstændig ret. Balladen startede med forræderiet mod araberne efter Den 1. Verdenskrig, da England og Frankrig forsøgte at lege kolonimager i Mellemøsten med Sykes-Picot-aftalen. Derved opstod de umulige stater og landegrænser, der plager området i dag, herunder Kuweit, som jo egentlig bare blev udskilt af Iraq for BPs skyld. Så kom den jødiske indvandring i Palæstina, hvor zionisterne henviste til Balfour-erklæringen — igen en europæisk indblanding. Man kunne se resultaterne allerede i mellemkrigstiden med flere palæstinensiske oprør, der standsedes af udbruddet af Den 2. Verdenskrig, også i Egypten, hvor man heller ikke må glemme, at en lokal modstandsbevægelse mod briterne og deres håndlangere var under opbygning. Sadat hørte til denne bevægelse. Efter krigen gik det rigtig galt, kulminerende i første omgang med oprettelsen af staten Israel, og få år efter den engelsk-franske-israelske besættelse af Sinaj og Suezkanalen, hvor amerikanerne fik nok og smed dem ud igen. Resten er vist alment kendt.

    Svar
  66. Af Niels Peter Lemche

    -

    Nå Torben Steno, man kan ikke snyde dit filter.

    Svar
  67. Af Niels Peter Lemche

    -

    Nå Torben Steno, man kan ikke snyde dit filter.

    Svar
  68. Af Rune K

    -

    Verdens største muslimske land, Indonesien, virker, heldigvis!, mindre middelalderligt og kompromisløst i deres tilgang til deres tro. Jeg snakkede med en muslimsk indoneser, som var bekymret over at et lille bitte fåtal muslimindonesere tog til mellemøsten og blev radikaliseret. Måske er det et eksempel på en “alternativ” udgave af islam, som Steno kunne give?

    Svar
  69. Af Niels Peter Lemche

    -

    Men man kan drille filtret, så det giver op!

    Svar
  70. Af T. Kiær

    -

    Forsinket og halvhjertet opgør med begåede fejltagelser. Skæmmet af fæle klichéer og ideosynkrasier.
    Findes der lettere ofre for mænd i panikalderen end gråhårede kvinder?
    Findes der mere fladtrådte talefigurer end dem, hvor svinekød fungerer som vehikel for dansk selvhad?
    Den venstreorienterede ‘borgerlighed’ er med afstand det mest undværlige indslag i den offentlige debat.

    Svar
  71. Af Jens Petersen

    -

    Hvordan kan en mand der har stemt på Alternativet skrive en artikel som denne uden at komme med en ganske alvorlig selvkritik. Hvordan kan en mand på TORBEN STENO’s alder fremstå som vidende når han for mindre end 2 år siden kunne stemme på et gøglerparti der vil have fri muslimsk indvandring?

    Svar
  72. Af Emil Eiberg-Jensen

    -

    Mon Torben Steno som ‘uddannet journalist fra Danmarks Journalisthøjskole’, kan præsentere hvor stor en del af de 33 milliarder kroner som indvandringen løbende koster staten/skatteborgerne hvert år, der bruges på Nørrebro?

    Sandsynligheden for at multikulturalismen skulle fungerer økonomisk på Nørrebro, på omsætningen fra de farverige shawarma butikker, bagere, cykelhandlere, kiosker, frisører og grønthandlere, er stadig lig NUL = 0…

    Torben Steno, kan dog stadig nå at dokumentere at multikulturalismen ‘fungerer’ på Nørrebro…
    Se: Ikke-vestlige indvandrere koster Danmark 33 milliarder kroner: Få forklaringen her :
    https://www.b.dk/politiko/ikke-vestlige-indvandrere-koster-danmark-33-milliarder-kroner-faa-forklaringen-her

    Svar
  73. Af Ali Abbasi

    -

    Det er for mig helt ufatteligt at næsten det hele danske debatscenen kører på samme meget underlige fejltagelser:

    1. At muslimer er en homogen race eller folkegruppe uden nogen væsentlig forskel

    2. At alle der kommer fra Mellemøsten er muslimer med mindre at de offentligt benægter det ( minder meget om inkvisitionen)

    3. At lang de fleste mennesker der kommer til Danmark fra Mellemøsten, unaset grundlag, er her for at nasse på det offentlige og der blåøjet dansken, i modsætning til resten f verden.

    De ting jeg nævner er ikke kun ukorrekt, der er rasistisk. Man behøver ikke være politisk korrekt for at opfatte de sånt. Bare Common Sense

    Kan man virkelig ikke være kritisk mod indvandring eller islam eller muslimer etc på en mere kvalificeret måde? Hvor er Alt det politiske snak i det her? Hvorfor bliver ikke nævnt at Danmark er stor handelspartner med Saudiarabiske kongerige der kvinder har mindre rettigheder end visse dyr?

    Jeg synes i skal sætte jer ned og læse lidt mere om ting i vil kritisere ellers bliver bare internetrolde vrøl.

    Svar
  74. Af Poul Grønbek

    -

    Som Niels Larsen skriver:
    “Multikultur er helt fint – bare islam ikke er én af ingredienserne, for så er det uspiseligt!”

    Hvor ER det rigtigt, og hvorfor pokker er der ikke flere der kan se det?

    Svar
  75. Af Niels Peter Lemche

    -

    ALI ABBASI Sagen er, at de højrenationalistiske i den grad har sat sig på bloggene. Det er nok det samme overalt i Europa. Du lyder fornuftig, så du kan også se, at sådan noget ikke sker uden en årsag. Desværre er der for mange radikaliserede muslimer, der bare vil have balladen. De har så let ved at finde åndsfæller på den højrenationalistiske side, og så er der serveret. Det var en af årsagerne i sin tid til nazisternes fremgang i Tyskland. Daglige kampe på gader og stræder i de tyske byer mellem SA og tilsvarende socialistiske grupperinger, så borgerskabet endte med at stemme på Hitler og hans venner for at slippe for utrygheden.

    Jeg forstår godt frustrationerne blandt muslimer, der hele tiden må agere skydeskive for den højrenationalistiske kanontorden; men det rigtige svar er ikke terroristhandlinger i vore gader, men det gode eksempel. Prøv at tænk på det! Og undskyld hvis dette lyder ikke så lidt protegerende. Men så længe I er et mindretal, er det først og fremmest jer, som må indrette jer efter flertallet. Desværre er der opstået en myte om, at I kræver alt, men ikke selv vil yde noget. Modbevis den myte!

    Du er ny på listen, så bare lidt til din opklaring: Jeg har arbejdet i halvtreds år med materier, der vedrører Mellemøsten igennem de sidste fem årtusinder og har rejst ikke så lidt i adskillige lande i Mellemøsten. Har lært stort set alle semitiske sprog inklusive arabisk, som jeg nedprioriterede til fordel for akkadisk. Så mine råd kommer ikke, fordi jeg ikke har en idé om, hvad jeg taler om, men fordi det gør så uendeligt ondt at se, hvad der sker. Da IS sprængte Bel-templet i Palmyra i luften, gik der noget i stykker i mig.

    Svar
  76. Af Niels Peter Lemche

    -

    ALI ABBASI Sagen er, at de højrenationalistiske i den grad har sat sig på bloggene. Det er nok det samme overalt i Europa. Du lyder fornuftig, så du kan også se, at sådan noget ikke sker uden en årsag. Desværre er der for mange radikaliserede muslimer, der bare vil have balladen. De har så let ved at finde åndsfæller på den højrenationalistiske side, og så er der serveret. Det var en af årsagerne i sin tid til nazisternes fremgang i Tyskland. Daglige kampe på gader og stræder i de tyske byer mellem SA og tilsvarende socialistiske grupperinger, så borgerskabet endte med at stemme på Hitler og hans venner for at slippe for utrygheden.

    Jeg forstår godt frustrationerne blandt muslimer, der hele tiden må agere skydeskive for den højrenationalistiske kanontorden; men det rigtige svar er ikke terroristhandlinger i vore gader, men det gode eksempel. Prøv at tænk på det! Og undskyld hvis dette lyder ikke så lidt protegerende. Men så længe I er et mindretal, er det først og fremmest jer, som må indrette jer efter flertallet. Desværre er der opstået en myte om, at I kræver alt, men ikke selv vil yde noget. Modbevis den myte!

    Du er ny på listen, så bare lidt til din opklaring: Jeg har arbejdet i halvtreds år med materier, der vedrører Mellemøsten igennem de sidste fem årtusinder og har rejst ikke så lidt i adskillige lande i Mellemøsten. Har lært stort set alle semitiske sprog inklusive arabisk, som jeg nedprioriterede til fordel for akkadisk. Så mine råd kommer ikke, fordi jeg ikke har en idé om, hvad jeg taler om, men fordi det gør så uendeligt ondt at se, hvad der sker. Da IS sprængte Bel-templet i Palmyra i luften, gik der noget i stykker i mig.

    Svar
  77. Af Morten Hansen

    -

    Lad os lukke for flygtninge/indvandring (ende ofte med at være det samme!) fra muslimske lande i de næste 30-40 år.

    Disse må så fordeles i deres kulturelle nærområde, hvor de også alt andet end lige, vil have meget nemmere ved, at tilpasse sig, og vi må ikke glemme, at sådan et område spreder sig fra det muslimske indonesien, pakistan over mellemøsten og til langt ned i Afrika, der er masser af lande med en muslimsk kultur som bør kunne tage i mod andre muslimske flygtninge og indvandrere, det er kun et spørgsmål om vilje, og ikke eftergivenhed fra den vestlige verden.

    I vores del af verden, der kan vi så koncentrere os om kvoteflygtninge fra alle andre steder end lige den muslimske verden.

    For hvad hjælper det, at vi er godhjertede, hvis vores godhed i sidste ende, ender med, at save den gren over, hvor på vi selv sidder, og med “grenen” ment div. frihedsværdier, sammenhængskraft, økonomien, konsensus om hvordan vores samfund skal opbygges og udfra hvilke værdier, etik, moral osv.

    Vi kan jo bare se på Tyrkiet, og på, hvordan demokratiet i sidste ende kan misbruges til, at skade sig selv, sådanne tilstande, hvis der blev en gruppe der var stor nok, kan ikke være ønskeligt bare at komme i nærheden af.

    Konsekvente beslutninger bør tages, hellere i dag end i morgen.

    Svar
  78. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Poul Grønbæk

    “Som Niels Larsen skriver:
    “Multikultur er helt fint – bare islam ikke er én af ingredienserne, for så er det uspiseligt!”

    Hvor ER det rigtigt, og hvorfor pokker er der ikke flere der kan se det?”

    Det nok fordi det store flertal af danskere ikke tænker som Niels Larsen og dig..

    Svar
  79. Af Niels Larsen

    -

    PAUL BISCHOFF: “Netop derfor er der brug for en dansk udgave af den muslimske tro og kultur.”

    Du drømmer om et fata morgana. Islam er islam er islam. I det mindste den islam, vi stifter bekendtskab. I Indonesien er den vist ikke lige så rabiat som den mellemøstlige/forindiske.

    Dér er islam er intet andet end en syg krigsideologi og et hadets evangelium, som bør udryddes fra jordens overflade. Det er et islam, som er uforanderligt i sin afstumpethed.

    Det er mere end 500 år siden den vanvittige ideologi har tilført menneskeheden den mindste smule positive – og jeg tvivler stærkt på, at det kommer til at ske igen.

    Svar
  80. Af Niels Larsen

    -

    NIELS PETER LEMCHE: “Desværre er der opstået en myte om, at I kræver alt, men ikke selv vil yde noget. Modbevis den myte!”

    Hvis de begynder i dag, er der mulighed for, at vi vil tro dem omkring år 2050.

    Men forvent ikke for meget! De har et særdeles elendigt ry.

    Svar
  81. Af Erik hømmer af Larsen

    -

    ” Sagen er, at de højrenationalistiske i den grad har sat sig på bloggene.”
    ha ha selverkendelse lemche ha ha hvordan har din ven borgsmidt det??? har han opfordret til henrettelse af skolelære og andet godt i løbet af ugen, som sædvanligt? må man anbefale klaverstrenge til at klynge folk op med?
    der er ikke meget forskel på jer herinde 😉 de fleste herinde på berlingske høre til det yderste højre og du står et lille skridt til venstre for dem, et meget lille skridt…
    skolelære ha ha jeg gad nok vide hvad du opfatter som hykleri i denne verden ha ha
    tak for god underholdning det sætter dagen i et bedre lys ha ha mange tak..
    ps. har du aldrig talt med en psykolog? prøv at læse pinds indlæg og måden han ser sig selv på den minder i den grad om dig!!!!!!!!

    Svar
  82. Af Thomas Nielsen

    -

    Vi behøver ikke vente for at finde integrerbare flygtninge, der skriger på hjælp: Kristne mindretal er forfulgte overalt i den muslimske verden. Man kan jævnligt læse skrækhistorier om hvordan kristne bliver smidt overbord fra overfyldte flygtningebåde i Middelhavet, simpelthen fordi de er kristne. Og terrorangreb mod kristne kirker og forsamlinger har slået hundreder ihjel i bl.a. Egypten og Indonesien i den seneste tid.
    Så lad os prioritere kristne flygtninge fra hele verden: De vietnamesiske bådflygtninge fra 70’erne viser os hvor nemt de lader sig integrere og hvor eksemplarisk og respektfuldt de bibeholder deres egen kultur, samtridig med at de omfavner den danske.

    Svar
  83. Af Kim P Olsen

    -

    Demokratiet er dårligt rustet til at forsvare sig mod indre fjender, som ikke følger de demokratiske spilleregler.

    Enten må demokratiet give afkald på visse demokratiske rettigheder for en stund.

    Eller også må demokratiet insistere på overholdelse af demokratiske rettigheder, og så vinder antidemokrater.

    Svar
  84. Af Morten Hansen

    -

    @ERIK HØMMER AF LARSEN med andre..

    Mellemøstlige tilstande i Europa, kan hverken være ønskværdige om man ligger til højre eller venstre på den politiske skala, det er vel simpel logik.

    Jeg har aldrig forstået hvorfor det er specielt “højreorienteret” at gå i mod religion, og i særdeleshed en religion, som har en potentiel indbygget fascistisk tendens, der oveni har en politisk og ideologisk agenda, som hvis den først får lov til, at udfolde sig i fuldt flor, ønsker, at skabe såkaldte muslimske/religiøse stater/kalifater under en sharia lovgivning?

    Det er nok ikke uden grund, at mellemøsten inkl. Tyrkiet, har været grobund for mange af verdens diktatorer og deres hærgen, og det synes jeg da, at vi skal lære af, tale i mod og kritisere i mens tid er og vi kan, uden at miste hovedet i bogstaveligste forstand!

    Svar
  85. Af Ten Net

    -

    En gang imellem har jeg lyst til fyre nogle velvalgte one-liners af, når nu muligheden byder sig, – den første lyder sådan her:

    Vor Herres goder er ulige fordelt.

    Og selv om ordene er gamle, så holder de endnu.
    Og selv om der ser ud som om at der er uendelige resurser til rådighed her i landet, må vi nok erkende at træerne vokser ikke ind i himlen.

    Men disse resurser, er ikke nogle vi blot samler op fra jorden, selv om vi kan høste en gang om året og fiske i det omgivende hav, så er træet i vores skove noget vi selv har plantet. Og vi har her hjemme været gode til at tage hånd om de tilgængelige resurser og få mest muligt ud af dem.

    Det betyder at hvis vi opfører os på en bestemt måde, så kan vi få en relativ behagelig tilværelse, selv om vores geografi ikke er begunstiget med mange naturresurser.

    Som sagt: Vor Herres goder er ulige fordelt.

    Vi er efterhånden kommet så vidt at mange af vores resurser ikke længere består at fysiske genstande, men består mere og mere af viden, metoder, procedurer og et veludviklet handelstalent.

    Med andre ord så består vores velstand mest af uddannelse og hårdt arbejde.
    Men også, at man er nødt til at opføre sig på en bestemt måde både for kunne skabe og vedligeholde disse resurser. Det er med andre ord heller ikke ligegyldigt, forledes man opfører sig, for at få adgang til disse resurser.

    Med et andet gammelt udtryk: Man skal tude som de ulve man er i blandt.

    Og igen, det betyder, at det er den måde vi har indrettet os på, som gør at vi fremstår som et rigt og velhavende samfund. Man kan sige, at man får ikke nødvendigvis adgang til disse resurser, bare fordi man skifter sit geografiske opholdssted ud med dansk geografi. Man er også nødt til at opføre sig som en af flokken.

    Det har vi også et gammelt ord for: Skik følge eller land fly.

    Og de nye som er kommet til flokken. De skulle jo også gerne have adgang til flokkens resurser.

    Der er to yderpunkter, som kan beskrive adgangen til disse resurser.

    Man kan deltage i flokkens aktiviteter og løfte opgaverne i fællesskab, eller man kan sætte sig hen i hjørnet og vente på henkastede smuler fra de riges bord. De fleste nytilkomne vil nok befinde et eller andet sted i mellem disse to yderpunkter. Og her er de, som vælger at deltage på lige fod i flokkens aktiviteter efter bedste evne, sjældent være til besvær eller problematisk.

    Men dem, som vælger at sætte sig hen i hjørnet, uden at deltage i flokkens aktiviteter, vil skade flokkens sammenhold og kan på sigt true flokkens overlevelse. For det første bruger de løs af flokkens resurser som andre i flokken har fremskaffet. Dernæst bliver sammenholdet sat på prøve, da der altid er nogen som siger at de nye godt kan blive. Andre vil have de nytilkomne ud, da de udgør en belastning for flokken.

    Og nu begynder flokken at skændes indbyrdes, og det truer flokkens sammenhold.

    Det har vi også et gammelt ord for: Liden tue kan vælte et stort læs.

    Jeg tror ikke, at man hjælper folk på flugt, uden at sikre sig at de også er parat til deltage i flokkens aktiviteter på lige fod, – ellers vil det være at gøre dem en bjørnetjeneste!!

    Jeg tror at de nye, som ikke er parat til at være som en af flokken, skal hjælpes på andet vis end fast ophold.

    Og jeg tror at de fleste som kommer hertil, bare i håbet at blive lige så velstående som vi er, bliver dybt skuffede. Det er ikke det forjættede land Danmark, der er rigt, – det er samfundet Danmark der er rigt.

    Det er nemlig ikke nok bare at skifte geografien ud, man er også nødt til at skifte vaner og normer.

    Hvis man som fattig indvandrer fra de varme lande, blot skifter geografien ud, uden også at antage de nye gældende vaner og normer, så vil man også være lige så fattig som før.

    Svar
  86. Af Niels Larsen

    -

    TEN NET

    Det hele kan koges ned til et simpelt: ‘Livet er ikke retfærdigt!’

    Og nej. Det er det ikke. Og vi kan ikke gøre det retfærdigt, om vi så forærer røven ud af bukserne, så hvorfor forsøge?

    Hvorfor skal vi tage os af mennesker, hvis højeste ønske er at ødelægge vore samfund og erstatte dem med ufrie samfund styret af religiøs overtro samtidig med at dem, vi hjælper i mange tilfælde er indstillede på at snitte halsen over på os?

    Jeg føler bestemt ingen trang til at hjælpe dem – eller noget ansvar for at skulle gøre det, nærmest tværtimod. Jeg finder det decideret tåbeligt at hjælpe mine fjender.

    Og lysten til at hjælpe bliver da endnu mindre, når takken ofte er voldtægt af vore kvinder, knivstikkeri overfor vore unge, vold mod vore kvinder, stenkast mod vore myndigheder og anden kriminalitet.

    Så anser jeg det faktisk for at være selvplageri at modtage disse uciviliserede horder.

    Vi har ikke brug for muslimerne og vi har ikke brug for afrikanerne. Og vi har bestemt ikke brug for islam.

    Vi bør nægte at modtage disse mennesker.

    Svar
  87. Af J Støvring

    -

    Hvor var det ønskværdigt om borgere og politikere i dette land satte sig ind i facts – ikke mindst om ISLAM.
    Jeg kan varmt anbefale indlægget af Lars Aslan Rasmussen (soc dem) i Berlingske fra forleden dag.
    Eller læs den glimrende analyse af Mathias Tesfaye. Eller Henrik Sass – eller nogle af de mange der faktisk har sat sig ind i tingene.

    Problemet er at der er alt for mange der ikke har nogen som helst viden og forståelse af islam.
    Og jo, tørklæder er også et problem. Ligesom kønsopdeling i svømmehaller, halal-kød på sygehus etc etc etc.
    For i sin natur har ISLAM ingen respekt for de vantro – de kristne.
    De venstre på at blive nok til at kunne overtage/indtage.
    Som Gadaffi vist ganske rigtigt sagde:
    “Vi (muslimer) behøver ikke indtage Vesten med bomber – vi sender blot kvinder med barnevogne”.
    Underforstået: størstedelen af den vestlige befolkning er så fuldstændigt naiv/uvidende om islam at de ikke forstår hvad der foregår.

    Svar
  88. Af Erik hømmer af Larsen

    -

    ” specielt “højreorienteret” at gå i mod religion, og i særdeleshed en religion, som har en potentiel indbygget fascistisk tendens, der oveni har en politisk og ideologisk agenda, som hvis den først får lov til, at udfolde sig i fuldt flor, ønsker, at skabe såkaldte muslimske/religiøse stater/kalifater under en sharia lovgivning?”

    ha ha endnu en!!!! skyd dem før de skyder dig ha ha
    nu har det højre aldrig været mod religion men derimod benyttet sig af den mod de røde u- kristene mennesker ha ha
    er du modstander af katolikkerne/ kristene der konstant forveksler jesus ord om de små børn skal komme til mig med noget andet?

    Svar
  89. Af Morten Hansen

    -

    @ERIK HØMMER AF LARSEN

    Jeg er ikke religiøs, og ikke medlem af nogle religiøse foreninger eller lignende, jeg går ind for et oplyst sekulært samfund.

    Alt religion er for mig overtro og uoplysthed, eller en fornægtelse af virkeligheden og bedrevidenhed. Religion er næsten uden undtagelse altid blevet brugt som et forførelsesredskab, som kan retfærdiggøre alt, da det jo er dikteret af en højere magt, som ingen kan røre eller modsige, og derfor per definition er den evige sandhed.

    Derfor bør religion også generelt modsiges og kritiseres, da det simpelthen er urationelt, og man kan ikke hverken udvikle eller bygge et bestående samfund på dette.

    Svar
  90. Af Gert Hansen

    -

    Paul Bischoff:

    Der findes kun een udgave af islam. Den står i Koranen.

    At nogle europæere, bl.a. du, ønsker en europæisk eller dansk udgave af islam, er endnu en utopi. Derfor kom også præsident Busch galt afsted, da han for nogle år siden roste Tyrkiet for deres udgave af islam. (Det var dengang neo-cons i USA helt vanvittigt troede, at man kunne demokratisere islamiske lande). Tyrkerne blev selvfølgelig fornærmede over noget sådant. De er jo muslimer, ikke sandt?, så at have en vantro til at fortælle dem hvordan de skulle dyrke islam, var bare for meget.

    Der foreligger vist en undersøgelse der viser, at i Danmark ønsker et flertal af muslimer at der indføres sharia, eller (indtil videre formentlig), at der tages hensyn til islam i dansk lovgivning. Dine drømme om ‘dansk islam’ har lange udsigter. Meget lange.

    Selvfølgelig er tro irrationel. Tror du måske på Julemanden, Åmanden, Ganesh m.fl.? Hvorfor så på Gud eller Allah? Der er absolut intet, der gør de sidstenævnte mere troværdige end de første. Så siger de troende: Jamen det er netop tro. Ja, det er også OK med mig, lad dem endelig, men de skal ikke genere mig eller min familie med deres religion, eller endnu mindre sprænge os i luften, fordi vi ‘tror’ anderledes. Det sidste er du uden tvivl enig i.

    Menneskene er mange steder gået fra poly-teisme til mono-teisme i deres civilisatoriske udvikling. Nogle er så gået endnu videre i udviklingen, og har fravalgt ‘monoen’ til fordel for videnskab og rationalitet.

    Og derfor finder jeg det uhyre beklageligt, at vi i vore dage skal bruge tid og kræfter på kultur-religiøse spørgsmål. Og grunden er selvfølgelig, at vi har fået en ‘alternativ’ religion indvandret til riget, og hvor alt for mange indvandrede tager den alvorligt. Og det i stigende grad. For 35-40 år siden var der også danske toppolitikere, og andre, der troede, at det ville gå problemfrit. Det sagde de i alt fald. Det gør det som bekendt ikke. Så nu hører vi ikke den sang mere. Hvis de i sin tid ikke talte imod bedre videne, så var de lige så naive som at tro, at der muligvis kommer, eller kan udvikles, en ‘europæisk islam’. Enten tror man, eller også gør man det ikke. I Vesten tvivler mange, men tvivl er ikke tilladt i islam, og bliver det formentlig aldrig.

    Svar
  91. Af J. Hanse n

    -

    AF ALI ABBASI – 20. APRIL 2017 9:34

    Danskerne har fået muslimer på hjernen.
    Her er ikke plads til nuancer.
    Dette er noget som er politisk bestemt.
    Politikerne har arbejdet for denne dagsorden siden 2001.
    For at skaffe opbakning til de forbryderiske krige i Mellem Østen.
    Med medierne som leflende ukritiske medløbere.
    De mere eller mindre ulovlige krige har medført flygtningestrømme og en terrortrussel.
    Dette bruger de mørke kræfter så som et argument for at de skulle have ret i et eller andet.

    Svar
  92. Af Gert Hansen

    -

    Peter Neerup Buhl:

    ‘ Som Ritt Bjerregaard har sagt, er vi jo blot en forlængelse af det nordtyske steppeland. ‘

    Ja, Ritt Bjerregaard har sagt meget vrøvl gennem tiden. I dette udsagn har hun ret geografisk set, men bestemt ikke politisk-kulturelt. Det er ikke uden grund, at Danmark ikke for længst er indlemmet i Tyskland som Nordmark provins, eller lignende.

    R.B. sagde også for mange år siden, at indvandringen ‘ikke var noget problem, de skulle blot have arbejde’.

    Svar
  93. Af Gert Hansen

    -

    Kim P Olsen:

    Ja, det har du ret i.

    Valget står mellem pest og kolera.

    Svar
  94. Af Niels Peter Lemche

    -

    GERT HANSEN, der er faktisk ikke stor forskel på os og nordtyskerne. Det fornemmer du, hvis du opholder dig blandt dem og får venner dernede. Men for at citere tyske venner fra Hamburg: Syd for Elben begynder Balkan.

    Svar
  95. Af Ali Abbasi

    -

    Ja tak for din svar og jeg forstår hvorfor du siger de ting om militante islamister og jeg har svært at forestille mig nogen kan holde af ISIS selvom jeg ved der nogen der gør det. Men kæden hopper af når du snakker om “os” muslimer igen. Du gør jo lige præcis det jeg skrev, at udgå ifra mit navn som er ” muslimsk” og putter mig i muslimske kassen og bagefter på en pedagogisk vis kommer med godt råd om at “vi” (dvs alle os med det stykke papir der gør at i vil er fuldstændig ens) skal lade være med at bruger os af terror som protestform.
    Jeg er egentlig ikke superintresseret i indvandring debatten eller i Islam. Jeg er interesseret i finde ud af hvorfor mange i Danmark har så stærke meninger om en gruppe mennesker som man ikke engang anstrængende sig for at forstå. At ISIS sprænge kulturarv er nogen lort men det er stupid at tro det som er tegn på muslimers indre demonstration eller anti-civilization mentalitet etc.
    Og igen jeg mangler at se andre perspektiv i debatten end race og gener: f.ex klassesnak f.ex sociale og politiske konteksten for det hele jihdism.
    Mandag må gerne stå på torg og råbe at alle fascist muslimer skal smides ut eller renses eller hvad nu det er man ønsker men det løser jo ikke problemer i et civiliseret samfund. Det er uciviliseret ligesom ISIS.

    Svar
  96. Af Ali Abbasi

    -

    Til NIELS PETER LEMCHE

    Svar
  97. Af Niels Peter Lemche

    -

    ALI ABBASI, jeg forstår alt dette, men det jeg ville påpege, at du med din baggrund har et job at gøre. Det er muslimerne i Danmark, der må lære at leve her. Først da kan du regne med, at danskerne lader jer leve her. Derfor udtrykte jeg mig kollektivt. Du og I har altså en opgave foran jer. Og det er ikke noget, du kan løbe fra ved at tage afstand til dem, der laver terror, for folk som flest blandt “os” kan ikke se forskellen.

    For med stemningen i øjeblikket kan det kun blive værre og værre.

    Svar
  98. Af Flemming Lau

    -

    “Det er underligt med bevægelser. De er altid gode i begyndelsen, men så kommer der nogen, der mistolker det hele når teorierne skal praktiseres. Og så får vi Jihad, Korstog, Holocaust og Gulag..! Med vor tids religion, Humanisme og menneske rettigheder, ligger det i tåger, hvilke rædsler der venter når de skal udmøntes juridisk.!” Sådan noget lignende skrev H. Hauge for ca 15 år siden.

    Med juraen i hånden forsøgte man ret beset at tvinge den globale mundkurv på vestens befolkning. Dette forsøg strandede, da ikke mindst protestanterne hurtigt blev immune overfor den sociale stenning, den juridiske inkonsekvens, da de samtidigt fra den anden front, dagligt blev konfronteret med uhørte og stadigt stigende krimminelle og racistiske overgreb fra islamisk side. Mao den almindelige borger fik nok, til “Ypperste præsternes store fortrydelse!”

    Nu bliver dette “modbydelige og fremmedfjendske segment” så i det små, imødekommet af div Pinger, fordi de kan se at de står overfor et problem, der ikke vil gå gå over at sig selv tværtimod. Integrationen er trods mia af kroner stadig slået fejl. 75% af personer af anden etnisk herkomst går ind for Sharialoven og udtrykker stigende jødehad Arrigskaben er tilsvarende steget i den danske befolkning og 66%. siger nu STOP for videre indvandring af muslimer, der alligevel ikke vil være en del af det danske, for at sige det mildt! Samtidigt siger fremskrivninger af muslimer i 2050, at de vil udgøre 3.12 mio i Danmark, dvs om 33 år. Demografi er skæbne..!

    Svar
  99. Af Paul Bischoff

    -

    Ali Abbasi,

    Min generelle opfattelse af muslimer i Danmark er, at de fleste ikke sætter sig ind i hvad det vil sige at være dansk. Andre trossamfund som f.eks. jøder og andre kristne har gennem tiderne antaget den danske livsstil, og samtidig bevaret deres særpræg.

    Fra mit arbejde ved jeg, at langt de fleste indvandrere, og dermed også muslimer, ser og læser medierne fra deres hjemland. Det bliver man ikke dansk af. Det danskerne allerhelst vil er at de kan tale med dig om noget de selv kender. Tale om det fælles danske arvegods. Jo mere du ved om danskerne, jo bedre for dig, uanset hvem du er.

    Du skal så også vide, at danskerne er ikke særlig religiøse. Selvom størstedelen af danskerne er medlemmer af Folkekirken, så aner de ikke hvorfor de er medlem og hvorfor man gør som man gør i kirken. Danskerne har udviklet en trosfobi siden 1970’erne, og ønsker helst ikke at tale om religion (som regel fordi de ikke ønsker at blive testet omkring deres viden).

    Svar
  100. Af Johann Walizscki

    -

    @NIELS PETER LEMCHE – 20. APRIL 2017 14:06
    “…der er faktisk ikke stor forskel på os og nordtyskerne. Det fornemmer du, hvis du opholder dig blandt dem…”

    Sludder – jeg ved at der er enorm forskel på tysk og dansk mentalitet. Fra mange besøg i Europæiske lande kan jeg konkludere, at generelt hader ingen deres egne landsmænd som tyskerne. Intet glæder mangen en tysker mere, end når han har fået en anden tysker ned med nakken. Janteloven er peanuts imod den tyske sociale kontrakt. Intet under at man taler om “furioso teutonicus”.
    En tysker kan glad og fro gå hen til en sort mand og sige ham op i hans åbne ansigt “jeg kan ikke lide negre”. Det er intet problem for mange tyskere at være ærlig og dum samtidig.
    Det er synd for de dansksindede sydslesvigere med den slags folk omkring sig.

    Svar
  101. Af Paul Bischoff

    -

    Gert Hansen,

    Gud og Allah er det samme, det ene ord er på dansk og det andet ord på arabisk, så der findes ikke et “eller”. Kristne arabere kalder Gud for Allah. At du skriver Gud og Allah med stort viser at du benytter den monoteistiske forståelse af ordet.

    Ifølge ordbogen er der forskel på tro og overtro:

    Tro, verbum, 2. tro på noget, være overbevist om eksistensen af noget overnaturligt.

    Overtro, substantiv, 1. en overdreven og irrationel tro på gamle forestillinger om lykke og ulykke, held og uheld o.l. som er knyttet til bestemte situationer i dagliglivet.

    Politikens Danskordbog, 2000, 2. udgave, 3. oplag.

    Svar
  102. Af Niels Peter Lemche

    -

    JOHANN WALIZSCKI, nu har jeg altså arbejdet i Hamburg, og kender ret så godt tyske kolleger fra Kiel over Hamburg til Rostock og Greifswald. Forskellen melle dem og os er, at de er meget høfligere, end vi er. Bevarelsen ad “Sir” (De) skaber naturligt den afstand, der tillader, at man er høflig uden at være jovial. Men din indplacering af tyskerne i én stor gruppe viser såmænd blot, at du ikke kender dem. Der er store forskelle på at leve i Niedersachsen, i Hamburg, i Holstein og Schleswig og så i Bayern. Mecklenburg har også bevaret sit nordiske præg på trods af mange års undertrykkelse i DDR-tiden.

    Svar
  103. Af Kaj Vilhelmsen

    -

    Som det antydes ovenfor, så lider tyskerne af et usundt selvhad, der får dem til at promovere alt, hvad der sviner dem selv til. I tysk fjernsyn sender man ustandseligt film, der hetzer imod Tyskland, og hvor tyskerne får skylden for alt mellem himmel og jord. Tyskland har tabt en krig, og resultatet er i dag nogle ynkelige og selvhadende tyskere, der er bange for at handle i egen interesse. Tyskland er nu et samfund præget af amerikansk pop- og pøbelkultur, og den tyske kultur har man gemt bort. Men intet er så foragteligt som en tysker, der ikke tør være tysker. Tyskerne bliver først værd at beskæftige sig med igen, når de har genvundet deres selvrespekt. Sandt at sige var der mere tyskhed i DDR end i den nuværende pøbelrepublik, som lefler for alt fremmed.

    Svar
  104. Af T. Kiær

    -

    Idiosynkrasier

    Svar
  105. Af T. Kiær

    -

    Idiosynkrasier (hvorfor er der ikke en redigeringsfunktion?)

    Svar
  106. Af Ali Abbasi

    -

    PAUL BISCHOFF,

    Din generelle opfattelse af muslimer i Danmark er, tja allt for generellt. Det er alt for uprecis for at være grundlag til en debat. Og samligning med Jødiske el Kristne trossamfund synes jeg er uretfærdigt fordi de har været en del af Danmark i meget længere tid end 30-40 år. Igen jeg kan godt forstå din frustration om at udlændinge der kommer til Danmark ikke er mere interesseret i Dansk kultur men tror du det er en “muslimsk” ting?

    Ja, mange ind- og udlændinge læser andre medier end Danske. Det behøver ikke være problematisk så længe det er ikke det eneste nyhedskanal man følger. Andre større lænder som UK eller Tyskland har resurser att lave nyheder og media på forskellige sprog til deres minoriteter og det gør man ikke så meget i DK. Man kan f.ex undrer sig at det ikke findes en markant Tyrkisk public service kanal i Danmark, med tanke på mange Tyrker der bor her eller måske gør det det og jeg ikke ved om det.

    Så kommer vi till sidst til elefanten i stuen: Danske national identitet. Jeg tror at vi er en tid der den identitet har ændret sig, fordi verden har ændret sig. Danmark er ved at gendanne en ny definition på national identitet, hvad der vil sige at være Dansk. Det skyldes ikke muslim araber eller rummevæsen. Det er bl.a. kræfter fra globalisering fra ny technologier etc. Det synes jeg er helt fint og jeg ved at det er er sårbart stede at være. Det vigtige er dog at ikke være bange. Danmark befinder sig ikke i noget kris, det går ekstraordinært godt med 1800 milliard sparepenge i udlandet, lav arbejdsløshed, god balaceret økonomi og intressant kultur pp verdensplan etc.

    Danske samfund skal acceptere at der er ikke længere en homogen samfund på godt og ondt. Så tidligere desto bedre. Og jag en dansk version af islam er fuld muligt men hvorfor ønsker man sig det? Jeg ønsker mig hellre en pakistansk bud på social demokrati eller en aktiv venstrefløj i Iran.

    Svar
  107. Af Gert Hansen

    -

    Niels Peter Lemche:

    Man behøver blot at tage til Sønder Løgum, for at opleve hvor stor forskel der er på dansk og tysk. Og selvfølgelig er der også dem nord for grænsen der ansér sig selv for tyskere, og omvendt danskere syd for, som mener at de er danske.

    Sidst jeg var forbi Sønder Løgum så jeg sågar Bayern Münchens flag på en flagstang! Det bekræftede mig blot i, hvad jeg har ment længe, at mange dér har mere til fælles med Bayern 800 km sydpå, end med danske 3 km nord for.

    Nå, det bliver vi nok heller ikke enige om.

    Svar
  108. Af J. Hanse n

    -

    AF KAJ VILHELMS EN – 20. APRIL 2017 16:49
    “Som det antydes ovenfor, så lider tyskerne af et usundt selvhad,”

    Jo.
    Bare fordi at et land har forårsaget 50 millioner dræbte mennesker.
    Så er der ingen grund til en smule selvransagelse.

    Svar
  109. Af Fleming Lau

    -

    Ali Abbasi 9:54.
    “De ting jeg nævner er ikke kun ukorrekt, der er rasistisk. Man behøver ikke være politisk korrekt for at opfatte de sånt. Bare Common Sense”

    Ali, normalt diskes man, når man ukritisk anvender ordet racistisk. De mest Racistiske lande i verden er jf en undersøgelse i New York Times 2016, Judenreine Jordan, Bangladesh og Saudiarabien, blot for at tage nogle muslimske lande i toppen af undersøgelsen. Skandinavien ligger sidst i bunden af skalaen. Og Ali, intetsteds i Danmark kan du møde et skilt, hvor der står “Only Christians”. Derimod kan du udenfor Mekka i Saudi Arabien se skiltet “Only Muslims”. Hvad vil du kalde det..?

    Hvad angår den af dig angivne store forskellighed der skulle præge de islamisk troende, så skylder du at forklare begrebet Ummaen..! Og overfor hvem Ali..? Men ok, hvis det skulle vise sig, at du er undtagelsen der bekræfter reglen, og er en rar fredelig muslim, der ikke vil gøre danskere uret. Og ydermere ville forsvare dem, hvis Sharialoven blev gældende imorgen, selv om det kunne koste dig hovedet, så har du min respekt..!

    Svar
  110. Af Gert Hansen

    -

    Paul Bischoff:

    Politikens Danskordbogs definition på Overtro passer præcist på tro.

    Det Ny Testamentes Gud og Koranens Allah kan godt sammenlignes, altså deres forskelligheder, og de er mange.

    Bortset fra det ønsker jeg ikke at gå ind i nogen teologisk diskussion, idet jeg ikke ønsker at spilde mere tid på noget så idiosynkratisk, og kan kun stærkt beklage, at vi er midt i et civilisatorisk tilbageskridt hvor alt for mange ansér dette emne for vigtigt for deres existens.

    Svar
  111. Af Niels Peter Lemche

    -

    GERT HANSEN, Sludder og vrøvl. Du vil finde Barcelona og Manchester United regalier i utallige danske sammenhænge, hvor man kan lide fodbold.

    Nu begynder den igen. Hvis de ikke er 100% som os, så er de helt forskellige. Det er fuldstændig sygeligt, det syn på de fremmede du og dine meningsfæller står for.

    Jeg sagde jo ikke, at tyskerne er præcist som os, men at nordtyskerne ligner os, i virkeligheden lige så meget som svenskerne gør det, og måske endda mere end nordmændene nu om dage. Men måske har du også problemer med bornholmerne, som du ikke kan forstå, når de tales sammen på deres eget dialekt — med mindre du lige skulle være fra Bornholm..

    Og hvis du vil forstå mere af meningen med længslen efter norden, så skulle du ærlig talt læse Thomas Mann. Han var fra Lübeck.

    Svar
  112. Af Johann Walizscki

    -

    Heldigvis for muslimerne, er der stor forskel mellem koranens opfattelse af en rigtig muslim og så hvad virkeligheden udviser af mere civiliseret opførsel fra deres side.
    Muslimernes hellig bog er én stor gang opfordring til had og drab på anderledes tænkende. Det er forståeligt at IS adlyder koranen til punkt og prikke.
    Spørgsmålet for ikke-muslimer der gerne vil overleve koranens kristenhad er dette: Hvordan kan jeg se om den muslim jeg antræffer, er en rettroende kristendræber eller om han er uskadelig. Mit liv sættes ind på at jeg gætter rigtigt; hver gang.

    Svar
  113. Af Paul Bischoff

    -

    Ali Abbasi,

    Jeg håber du forstår, at jeg advokerer for et synspunkt eller synspunkter. Det er ikke nødvendigvis mit synspunkt, og derfor er det som sådan ikke “frustrerende” for mig personligt.

    Var det ikke noget for en driftig person som dig at starte et tyrkisk medie op i Danmark? Det giver respekt i Danmark at være iværksætter.

    Elefanten i stuen, tja. Danskerne er afhængige af globaliseringen. Danskerne er i bund og grund krejlende bønder, men det ved du sikkert godt.

    Jeg tror nærmere, at danskerne gerne vil vide hvorfor muslimer i Danmark ville modsætte sig en dansk udgave af Islam. Hvis det er muligt, hvorfor gør man det så ikke?

    Svar
  114. Af P Christensen

    -

    Venstrefløjen har i årtier begået klasseforræderi overfor arbejderne
    med sin laissez-faire “indvandringspolitik”.

    Det er især arbejderklassen der både socialt og økonomisk
    har betalt prisen for venstrefløjens racisme-paranoia.

    En indvandringspoliktik der har kastet vor velfærd ud med
    badevandet, så vi idag har verdens dyreste discountsamfund.
    Og venstrefløjen har kastet sig i støvet for forstokkede, fordummende
    og kvindeundertrykkende udefrakommende mentaliteter,
    der blot grundet betegnelse religion er hævet over enhver kritik.
    Stærkt fordummende og forarmende for Danmark.

    Svar
  115. Af Helge Nørager

    -

    Siden nogen nævner flag fra fodbold klubber.
    En fik en ny ejer fra syden.
    Så blev klubbens mange hundrede år gamle logo ændret, der var noget som lignede en kongekrone med et kors.
    Det gør den ikke mere nu er det en krone, for et kors på en kongekrone, det var sgu for stift for klubbens nye ejere.
    Det var jo kristen propaganda og fy fy skamme derfra hvor de ejere kom.
    Gæt selv hvilken klub.

    Svar
  116. Af Flamming Lau

    -

    Helge Nørager.
    Det sku vel ikke være Barsa…? Se lige Janet Jackson i teltet. Intet under hun nu vil skilles! Penge korrumpere altså, så kan man sige hvad kan vil!

    Svar
  117. Af Niels Larsen

    -

    JOHANN WALIZSCKI – 20. APRIL 2017 18:32

    Det er netop kernen i problemet: man kan ganske enkelt ikke vide sig sikker på en muslim og derfor er regel nr. 1, at man ikke stoler på ham.

    Svar
  118. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt forstår jeg ikke rigtig, hvorfor danske mænd er så stor modstander af Koranen og Islam. Muslimske haner har noget bedre tjek på deres forvirrede hønsegård, end danske feminiserede mænd har. Så set med danske herrebriller, er en muslimsk indretning af hønsehold da langt at foretrække 🙂

    Svar
  119. Af Flemming Lau

    -

    Niels Larsen.
    Det er alment menneskeligt, at kunne stole på sine medmennesker. Det er åbenlyst at det gør Koranen vold på. Der gik en del år inden, jeg bla med hjælp af gode muslimers hjælp, kunne udkode begrebet Taqiyyah i dets mange afskygninger. En betjent fra bekendtskabs kredsen sagde engang at en af erhvervsskaderne i etaten, var kynismen. Forstået på den måde at man gennem den daglige dosis løgn i tjenesten blev så mistroisk, at man virkelig skulle tage sig selv i agt for, under samtaler udenfor tjenesten, ikke mentalt stemplede den anden person som værende fuld af løgn. Og det til trods for at emnet var ganske harmløst. Danmark ligger i toppen i verden vedr tillid og en af de kulturelle forhindringer er Taqiyyah og den personlige distance der ligger bag. Det er faktisk til at blive rigtig mopser over!

    Svar
  120. Af Jan Petersen

    -

    Islam er en drøm for enhver vestlig pisse forvirret feministisk hane – få lidt styr på hønsegården 🙂

    Svar
  121. Af Helge Nørager

    -

    Real Madrid.

    Men ellers et godt gæt.

    “http://sport.tv2.dk/fodbold/2017-01-26-real-madrid-laver-lille-aendring-af-logo-men-af-stor-betydning”

    Nogen gange er det altså de andre som ikke vil det der multi kultur, og det er en overset facet af debat.

    Og Jan jeg ville have troet det var lykken for en ubrugelig mand.

    Svar
  122. Af Helge Nørager

    -

    Multi Kultur og Putin, er vist også lidt svært.

    Nu er Jehovas vidner igen ulovlige og meget farlige forbrydere i Rusland, verden er sindssyg.

    “https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2017/04/20/russia-just-effectively-banned-jehovahs-witnesses-from-the-country/?hpid=hp_hp-more-top-stories_russia-715pm%3Ahomepage%2Fstory&utm_term=.86821691a796”

    Svar
  123. Af Niels Larsen

    -

    Terror i Frankrig og andre steder i Europa:

    POLITIKERNE er de egentlige bagmænd.

    Det er DEM, der har skaffet os disse vanvittige muslimer på halsen!

    Svar
  124. Af Johann Walizscki

    -

    Det er faktisk nemt at standse invasionen af muslimer af Danmark komplet; uden at overtræde de hellige konventioner.
    Det skal simpelthen gøres til et krav, at nyankommende asylanter skal bosætte sig et sted på dansk område, hvor der er mindst 100 kilometer til nærmeste kystlinie. Af hensyn til faren ved en stigende vandstand i verdenshavene.
    Hermed er kun Grønland en mulighed og alle konventioner er respekteret.

    Svar
  125. Af Jørgen Villy Madsen

    -

    Niels Larsen
    Hold op med det vrøvl. Vælgerne har valgt politikerne. Derfor er vælgerne bagmænd, dvs. demokratiet. Afskaf demokratiet, det er, hvad du siger igen og igen.

    Vælgerne har for få kvalificerede at vælge imellem til, at demokrati kan fungere. Har du ikke andre løsninger – så hold kæft!

    Svar
  126. Af Knud Pedersen

    -

    Man må håbe at det sker, så vi kan slippe af med alle de utilpassede mørkemænd og kvinder fra Mellemøsten.
    Vi må have startet en hurtigst mulig udsendelse af mindst 99% af alle muslimer i Danmark, før får vi ikke vore gode gamle Danmark tilbage igen – uden massevoldtægter, røverier og gadebander.

    Svar
  127. Af Flemminh Lau

    -

    Helge Nørager.
    OK. Men de er desværre ikke de eneste. Money Talks.

    https://www.denfri.dk/2012/04/barca-fjerner-kors-fra-logo/

    Svar
  128. Af Finn Bjerrehave

    -

    Tyrkiets valg hvor Tyrkere i Danmark efter ca 50 år i et Demokrati undsiger vores styreform, og vælger Diktatoren med Dødsstraf til, og opholdet i Danmark har altså som Europæisk styreform ikke omvendt disse Muslimer, og hvad siger vores politikere?
    Hvad sagde Glistrup Finn Vig

    Svar
  129. Af Niels Larsen

    -

    JØRGEN VILLY MADSEN

    Vælgerne er aldrig blevet adspurgt om deres stillingtagen til folkevandringen.

    Ergo er det politikernes skyld, at det ser ud, som det gør. For det er alene politikerne, som har besluttet at åbne havelågen!

    Svar
  130. Af P Christensen

    -

    Igen afslører JHassan de venstreradikales aparte og enøjede form for “logik” (20/4 1754):
    Europæere har kollektivt ansvar for alting – også prækronologisk bagud i tid længe før de var født.
    Muslimer har intet ansvar for deres nutidige religion/ideologi islam, thi
    de følger jo gudernes ord – og de er hævet over alt.

    Tænk for lille Adolf havde kaldt sin udgave af facismen – nazismen – for en religion
    og havde påkaldt sig ansvarsfrihed for sine ugerninger pga en gammel bog.
    Mon venstreradikale så tilsvarende havde bukket sig i støvet?

    Svar
  131. Af Hans Hansen

    -

    Jer og jeres fine ord og sætninger og bla bla .
    nogle har da heldigvis hjerne her i landet, desværre ikke flertallet, der er ikke så meget at sige, kun at kigge på erfaringerne de sidste 50 år gjort i hele EU og DK især, for ikke at tale om tusinder års historie, Tydeligt, selv for alle halv hjernerne, som udgør flertallet i eu at det IKKE er muligt at ændre på de idioter der kalder sig muslimer ( man skal virkelig have et minimum hjerne for at tro på ren ondskab, der er forklædt som tro) alene at gøre det siger alt om dem, der findes mørke og dets dualitet lyset ( ondt og godt) regn selv ud hvad der er hvad.

    Muslimer har INTET at gøre i eu, de har deres egne lande og bør for alles skyld blive der, indtil de en dag selv fatter hvilen djævelskab de laller rundt og praktiserer.
    Muslimer er totalt dumme i hovedet og som andre idioter, kan de selvfølgelig ikke selv se det.

    Generation efter generation har slidt og slæbt, lidt og knoklet for at gøre norden til det fantastiske sted der er….Hvad med om muslimer gjorde det samme i stedet for at nasse på alle andre.

    De er IKKE danskere og bliver det aldrig, aldrig nogensinde

    Svar
  132. Af J. Hanse n

    -

    AF HANS HANS EN – 21. APRIL 2017 17:47

    Hvis du nogensinde har udført et stykke ærligt arbejde.
    Så er det nok kun kommet den danske overklasse til gode.

    Svar
  133. Af Helge Nørager

    -

    Har aldrig kunnet forstå det med dobbelt statsborgerskab, for personer over 18.

    Kan man sværge loyalitet mod en nation og gøre det samme i et andet land ?.

    Siden det nu kan lave sig gøre.

    Hvad med dobbelt religion ?.

    Så kan man være muslim og kristen på samme tid, det ville da løse mange problemer, men Jeg er sikker på at de kirkelige ledere vil kalde mig idiot, for man kan ikke tjene 2 religioner af ægte hjerte.

    Men hvorfor har nogen bildt os ind at Tyrkere kan være loyale overfor deres hjemland ?.
    Det kan de jo ikke siden de stemmer for indførsel af dødsstraf og mere islam i love.

    Så Eu bør straks ophæve alle muligheder for dobbelt statsborgerskab, i erkendelse af at et menneske kan ikke tjene 2 herrer når krisen kraser, og de Tyrkiske borgere ønsker dødsstraf, det gør vi andre ikke, så ophæv denne tåbelige mulighed for dobbelt statsborgerskab for personer over 18.
    Da det er en effektiv barriere mod et såkaldt multi etnisk samfund.
    Folk kan sætte sig mellem 2 stole og er ikke til at stole på.

    Svar
  134. Af Lars Petersen

    -

    @ TORBEN STENO.

    ENDNU EN GANG UDENOMSSNAK, SOM IKKE BESTILLER ANDET END AT TALE FATALT UDEN OM

    Du taler om denne Mattias Tesfaye, og Henrik Sass Larsen, samt andre, hvor det bl.a. hedder:
    ”De formentlig kommende magthavere i socialdemokratiet, har erkendt de tidl. fejltagelser”

    Ergo.. med et pennestrøg, skøjter du let og uelegant henover mere end 50 års syg ignorering
    af et socialdemokrati, hvis politik kun har bestået i at sætte sig maksimalt på borgernes egne
    penge, for derpå at omfordele disse, (først og fremmest til sig selv, og andre i organisationen),
    imens man lukkede masserne ind til tvangens leverede syge, hentet fra især dem man påstod
    at ville hjælpe, imens man med den anden hånd stjal/stjæler til egne kunstigt skattelønnede.

    Om ikke andet.. i kommer aldrig videre, før her kommer et nyt medie, som er finansieret via
    markedets egentlige betalere, hvilket kunne være de selvstændiges fagforeninger, store dele
    af detailbranchen, produktion, teleindustrien, og tonsvis af andre, hvis indkomst ikke er smurt
    ind i tvangens leverede, men derimod udgør modsatte, i form af tvangens betalende tjenere.

    Med andre ord.. endnu et indlæg, og deraf mening, som er smurt i tyveri via andres lommer..

    Svar
  135. Af Svend Jensen

    -

    @LARS PETERSEN – 22. APRIL 2017 16:00

    Ak Lars – du ved da, at når lokummet brænder bliver der altid travlt ved håndvasken.
    Politikerne vil gerne hastigt have vasket røg- og sodpletterne af deres tilsnavsede facade for at fremstå rene for det folk, de har foragtet igennem de sidste 50 år.

    Svar
  136. Af Lars Petersen

    -

    @ Svend Jensen.

    Det har du ubetinget ret i.. men omvendt kunne man også mene, (og det gør jeg), at her nok
    snare er tale om en selvforagtende befolk. da man uden krav til et reformeret system-design,
    bliver ved at stemme systemet ind, hvorefter man ikke kan forstå hvorfor intet bevæger sig..

    Apropos et foragtende system.. kunne man sædvanen tro, se, (denne gang i DR-2 Debatten),
    hvordan den hårdt skatte-købte Clement Kjærsgaard, atter igen begik kontrast-manipulation,
    idet man fx. satte en Radikal over for Mattias Tesfaye, og volá, konfrontationen af 50 års syge,
    fra dette socialdemokrati, var nu erstattet med den Radikales kontrast til bl.a. denne Tesfaye..

    Det komiske i det tragikomiske er dog, at Tesfaye og venner, har en såkaldt politik, hvor man
    fortsat vil lukke 50.000 mennesker ind pr. 10 år. (læs: svarer til en gennemsnits DK kommune)

    Joo… her går det godt..

    Svar
  137. Af Lars Petersen

    -

    @ Svend Jensen.

    Det har du ubetinget ret i.. men omvendt kunne man også mene, (og det gør jeg), at her nok
    snare er tale om en selvforagtende befolk. da man uden krav til et reformeret system-design,
    bliver ved at stemme systemet ind, hvorefter man ikke kan forstå hvorfor intet bevæger sig..

    Apropos et foragtende system.. kunne man sædvanen tro, se, (denne gang i DR-2 Debatten),
    hvordan den hårdt skatte-købte Clement Kjærsgaard, atter igen begik kontrast-manipulation,
    idet man fx. satte en Radikal over for Mattias Tesfaye, og volá, konfrontationen af 50 års syge,
    fra dette socialdemokrati, var nu erstattet med den Radikales kontrast til bl.a. denne Tesfaye..

    Det komiske i det tragikomiske er dog, at Tesfaye og venner, har en såkaldt politik, hvor man
    fortsat vil lukke 50.000 mennesker ind pr. 10 år. (læs: svarer til en gennemsnits DK kommune)

    Svar
  138. Af Lars Petersen

    -

    @ Toben Steno.
    har et kortere indlæg i dit filter. (er flere, men er samme, da jeg har forsøgt flere gange).

    Svar

Skriv kommentar

Kun fornavn og efternavn bliver vist i forbindelse med kommentaren. Dog skal alle felter med * (stjerne) udfyldes

Læs vilkår for kommentarer og debat på Berlingske Tidendes websites

RETNINGSLINJER

Berlingske ønsker at sikre, at debatten på b.dk føres i en ordentlig tone, som gør det inspirerende og udfordrende for alle at bidrage og deltage. Vi efterlyser gerne klare, skarpe, holdningsmæssige stærke indlæg med stor bredde og mangfoldighed og kritisk blik på sagen. Men vi accepterer ikke indlæg, som er åbenlyst injurierende, racistiske, personligt nedgørende. Sådanne indlæg vil fremover blive slettet. Det samme gælder indlæg, der ikke er forsynet med fuldt og korrekt navn på afsenderen, men som indeholder forkortede navne, opdigtede eller falske navne.

Vi opfordrer samtidig alle debattører til at gøre redaktionen opmærksom på indlæg, som ikke overholder disse retningslinjer.

Redaktionen

Yderligere info